كتاب تاريخچه موسيقي راك (چاپي)

اهميت اين مدارس در سالهاي پاياني حكومت رضاشاه به حدي ر آكادمي ژرف انديش كه فرزندان وي نيز در مدارس انوشيروان دادگر و فيروزبهرام به تحصيل مشغول شدند. در دوران حكومت رضاشاه دو مدرسه دخترانه و پسرانه زرتشتي انوشيروان دادگر و فيروز بهرام در تهران تأسيس يافتند و تبديل به مهمترين مدارس كشور شدند به طوري كه فرزندان رضاشاه و خاندانهاي بزرگ در آنها مشغول به تحصيل گرديدند. دبيرستان پسرانه ماركار با مجموع ۲۸۳ دانشآموز كه از اين تعداد ۲۲۸ نفر در مقطع ابتدايي و ۵۵ دانشآموز در مقطع دبيرستان به تحصيل ميپرداختند و ۱۰ نفر نيز بهعنوان معلم در اين مدرسه مشغول بودند؛ ۲- دبستان پسرانه نصرت آباد كه با مجموع ۳۷ دانشآموز؛ ۳- دبستان پسرانه علي آباد با مجموع ۳۵ دانش آموز؛ ۴- دبستان پسرانه شيرين بابا خندان تفت كه با مجموع ۳۲ دانشآموز؛ ۵- دبستان پسرانه زين آباد با مجموع ۱۹ دانشآموز؛ ۶- دبستان پسرانه چم با مجموع ۲۰ دانشآموز (اول تا پنجم ابتدايي)؛ ۷- افزون بر مدارس فوق پرورشگاه پسرانه پشوتن نيز با ۴۱ نفر به صورت شبانه روزي به فعاليت ميپرداخت. ۶ - پژوهشگران، اماكن مختلفي را براي محل تشكيل تئاتر نكيسا معرفي كردهاند كه به نظر ميرسد ناشي از تغيير مكان اين گروه تئاتر در دوره فعاليت خود باشد.


آزيتا حيدري تئاتر گروه نكيسا را يكي از گروههايي معرفي ميكند كه در سالن زرتشتيان اجرا داشتهاند اما براي گروه نكيسا محل ديگري را نيز به نام تئاتر نكيسا در چهارراه استانبول بهعنوان محل زمستاني تئاتر زرتشتيان معرفي كرده است. وي در جلد اول سفرنامهاش ذيل عنوان «ذكر بعض المشاهد الكريمة بخارج المدينة الشـريفة» بقيع و بقعههاي آن را توصيف كرده است (ابنبطوطه، ۱۴۱۷، ج1، صص361-360). د 1307ق) در سال 1290 قمري (افندي باش، ۲۰۰۸، صص45ـ44) و صادق پاشا در سال 1297 قمري (صادق پاشا، ۱۹۹۹، ص129) سفرنامه­نويسان اين قرن هستند كه مشاهد معروف و شناختهشده بقيع را همانند دو قرن گذشته گزارش كرده­اند؛ با اين تفاوت كه برخي از ايشان به محلي مخصوص شهداي حره اشارهكردهاند (برتون، بيتا، ج2، ص170؛ بوركهارت، ۲۰۰۷، ج2، ص146؛ مكناسي، ۲۰۰۳، ص260) يا اينكه برخي از ايشان ساختمان يا وضع داخلي بقعهها را دقيق­تر از ديگران توصيف كردهاند. در آن دوره دستگاههاي فتوكپي و پرينتر هم وجود نداشت بنابراين ايشان مجبور بود نتها را براي هركدام از هنرجويان بهطور جداگانه بنويسد.


شاعر امام علي(ع) را را فرمانروي افلاكيان ميداند و عظمت آسمان، زمين و كائنات در برابر گنبد و حرم، ايوان و بهطور كلي ساحت آن حضرت ناچيز ميبيند. حتي در عرفان قرون وسطي و بعد از آن مكتبـي به نام مكتب قبالاي پيامبرانه وجود دارد (۱۴۶ :۱۹۸۶ ,Green) البته علاقه حاسـيدها بيشتر بر الهام پيامبرانه بوده است تا عنوان پيامبري، حاسـيدها صـديق را بـا حضـرت موسي (ع) يكي مي دانند، چنان كه صديق مانند حضرت موسي (ع) پـيش روي خـدا مي ايستد و او را متقاعد مي كند و از او مي خواهد كه بنياسرائيل را نابود نكند. وي در كنفرانس خبري بعد از بازي توسط سرمربي تيمش لوييز انريكه مورد تمجيد قرار گرفت. بايگانيشده از روي نسخه اصلي در ۲۲ ژوئيه ۲۰۱۸. ۵ - در متن اصلي به اين صورت آمده است. صحنه؛ «در نمايشنامه به معناي زمينه و تزئينات قابل رويت صحنه نمايش است، اما به معناي وسيعتري هم آمده و آن وقتي است كه براي شعر و به ويژه داستان به كار برده مي­شود و بيانگر مكان و زمان و محيطي است كه عمل داستاني در آن به وقوع مي­پيوندد» (ميرصادقي، 1388: 347). در همه نمونه­هاي بررسي شده، صحنهپردازي و توجه به زمان و مكان و بيان مستقيم يا غيرمستقيم زمان و مكان ديده مي­شود.


اين مدرسه پس از افتتاح و تا زمان تأسيس دبيرستان دخترانه انوشيروان دادگر در سال ۱۳۱۵ ه.ش در اختيار دبيرستان دخترانه قرار گرفت اما پس از آن دبيرستان پسرانه به فيروز بهرام منتقل گرديد (دبيرستان فيروز بهرام، ۲۵۳۵: ۴۰؛ ثبت دبيرستان فيروز بهرام در فهرست آثار ملي، ۱۳۸۰: ۲۹). اما خواجه هنگام ملاقات با قهرمان بخوبي از او استقبال كرده و بر اساس سنت هميشگي خويش او را با گشاده­رويي، پذيرفته و احترام مي­كند: خدمت كردم، سخت گرم بپر آكادمي ژرف انديش . اسكندر مقدوني سلسله هخامنشيان را نابود كرد، دارا را كشت ولي در حركت خود به شرق همه جا به مقاومتهاي سخت برخورد، از جمله سغد و باكتريا يكي از سرداران جنگي او بنام سپتامان ۳۲۷-۳۲۹ ق. در انتخابات سراسري سال 1997 ، حزب كارگر محافظهكاران را با قاطعيت شكست داد تا به تبعيد 18 سالهشان از دولت پايان دهد، و زماني كه توني بلر ، نخستوزير جديد، تيم وزراي خود را در 2 مي 1997 معرفي كرد، براون را به عنوان وزير دارايي منصوب كرد. فرانتس كافكا نويسنده بزرگ چكسلواكي در 3 ژوئيه سال 1883 در پراك و در يك خانواده يهودي چشم به جهان گشود پدرش تاجر سختگير و خشني بود و كافكا از كودكي از او وحشت داشت پس از اتمام تحصيلات از دانشگاه پراك درجه دكتراي حقوق گرفت مدتي در پراك به كارهاي حقوقي مشغول بود و سپس به پاريس رفت زندگي گذشته كافكا به شدت او را رنج مي داد و نفرت عجيبي او را در خود فرو مي برد به طوري كه با كمتر كسي دوستي داشت و بدبيني خاصي به مردم پيدا كرده بود از همان زمان كه دانشجويي بيش نبود مطالعه آثار ادبي نويسندگان بزرگ را آغاز نمود با نويسنده اي از اهالي آلمان به نام ماركس برود كه او هم يهودي بود دوستي نزديك داشت و اين شخص بارها كوشيد با بتواند كافكا را نسبت به جامعه و زندگي خوشبين كند .

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

اختلافهاي سياسي و اجتماعي موجود در دولت ساساني و قيامها و شورشهايي

اين علم را هم بزرگان دين و هم اهل تعقل و خِرد ستايش كردهاند. آيا در اساس هشام بن حكم ، يونس بن عبدالرحمن ، وسكاك از اسلاف و اساتيد فضل ابن شاذان، آن گونه كه نويسنده بر آن پاي فشرده، معتقد به نوعي تجسيم بوده اند و يا اين سخنان، اتهاماتي بي بنياد بـه صحابيان ائمه (ع) است كه نخست در كتب اهل سنت پايه ريزي شده و پس از آن به برخي از كتب فرقـه شناسي شيعي راه يافته است . اختلافهاي سياسي و اجتماعي موجود در دولت ساساني و قيامها و شورشهايي كه در سالهاي نخست سلطنت خسرو روي داد نيز اوضاع داخلي شاهنشاهي را آشفته كرد. بنابر نوشتۀ آگاپيوس (jAgapius of Manbi) در كتاب العنوان، هراكليوس در همان سال نخست سلطنت خود سفيراني نزد خسرو گسيل كرد تا با او دربارۀ دستيابي به صلح گفتوگو كنند؛ اما خسرو به آنها پاسخ منفي داد (Agapius, 1912: 450).10 بنابر گزارش تئوفانس، خسرو به اميد تصرف كامل قلمرو روميان حتي حاضر نشد كه با سفيران هراكليوس صحبت كند (Theophanes, 1997: 430). جزئيات پيام هراكليوس به خسرو در هيچكدام از منابع تاريخي نيامده استنخستين تلاش بيزانس براي دستيابي به صلح و توقف جنگ، همزمان با آغاز سلطنت هراكليوس در سال 610م بود. نخستين سالهاي حكومت خسرودوم برپاﻳﮥ اتحاد ميان دربار ساساني و امپراتوري بيزانس بود. پس از افشاريان، زنديان (۱۷۹۶-۱۷۵۰ م) بر اريكه قدرت تكيه زدند و در دوره حكومت آنها شهر شيراز به پايتختي انتخاب گرديد و به شهري باشكوه و بزرگ تبديل شد. اين صلح در تلاشهاي ديپلماتيكي ريشه داشت كه بيزانس پس از مرگ فوكاس و بر تختنشيني هراكليوس براي توقف جنگ و ر آكادمي ژرف انديش ن به پيمان صلح انجام داد. ساير كشورها نيز كارهاي گستردهاي انجام دادهاند. خسرو در اين نامه گفته است كه تمام سرزمينها و درياها را بندۀ خود كرده است و تنها شهر قسطنطنيه باقيمانده است كه فتح نكرده است و اين كار را نيز بهزودي انجام خواهد داد (Sebeos, 1999: 80). ازاينرو، هدف نهايي خسرو از جنگ با بيزانس را بايد نابودي كامل امپراتوري دانست و اين خواستهاي بود كه هيچگاه ازطريق ديپلماسي و صلح حاصل نميشد. اصطلاحات اين دو دسته را به سرقت برده و سر و صورتي به متاع بازار خود داده و دل بندگان خدا را از حق، منصرف و مجذوب به خود نموده و آن بيچارهٔ صاف و بيآلايش را به علما و ساير مردم، بدبين نموده، براي رواج بازار خود فهميده يا نفهميده، پارهاي از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بيچاره داده، گمان كرده به لفظ مجذوبعليشاه يا محبوبعليشاه، حال جذبه و حب دست دهد!


» (Sebeos, 1999: 79) در اين نامه، خسرو به هراكليوس پيشنهاد كرده است كه خود و فرزندانش را تسليم كند تا عفو شود. درنهايت خسرو اينبار نيز صلح را ناديده گرفت؛ اما برخلاف بار قبل در پاسخ، نامهاي براي هراكليوس ارسال كرد. اين نكته را ناديده نگذاريم كه او بههيچوجه در پي مريدپروري نبود، بلكه برعكس ميكوشيد افكار و اعتقادات خرافي را از ذهن يارانش بزدايد و كساني را كه استعداد چنين پالايشي را نداشتند از خود دور كند. اصول عقائد اسلام يعني ايمان و اعتقاد به سه اصل توحيد، نبوت و معاد كه شالوده دين اسلام را شكل دادهاست. خوشبختانه جزئيات اين سند مهم ديپلماتيك در رويدادنامۀ بينام يوناني موسوم به رويدادنامۀ عيد پاك (Chronicle of Paschale) باقي مانده است.گويا نويسندۀ ناشناس رويدادنامه به نسخهاي رونوشت از اصل نامه دسترسي داشته است؛ ازاينرو گزارش وي ارزش بسياري دارد (Howard-Johnston, 2010: 45). متن اين نامه از آن نظر جالب توجه است كه در آن بزرگان بيزانس با جملاتي خاضعانه به خسرو نوشتهاند كه: «از شما التماس ميكنيم كه مارا شايسته عفو بدانيد» (Chronicle of Paschale, 1989: 160). در اين نامه تمام تقصيرها برگردن فوكاس، امپراتور سابق بيزانس، انداخته شده است و وعده داده شده است كه هراكليوس، «حكمران باتقوا»، برخلاف فوكاس درصدد جبران قصور روميان است..


1 - نشيط 2 - ابن محرز 3- حكم الئادي 4 - عمر الوادي 5- سائب خاتمي 6-يحيي ملكي 7- ابراهيم موصلي 8- منصور زلزل 9- اسحق موصلي 10- زرياب 11- احمد بن الطيف البرخسي 12- زكرياي رازي 13- ابن خردادبه 14 فارابي 15- ابالفرج اصفهاني 16- خوارزمي 17 رودكي 18- فرخي 19 -منوچهري 20- ابوعلي سينا 21 صفي الدين اوصوي 22- غبدالقادز مراغي و بسياري ديگر از بزرگان كه از آوردن نام تك تك آنها معذورم . سفره هفت سين و هفت ميوه از سفرههاي نوروزي است كه در ايران، جمهوري آذربايجان و تاجيكستان ،افغانستان و بخش هاي از جغرافيايي نوروز رايج است.در بسياري از نقاط ايران، جمهوري آذربايجان و برخي از نقاط افغانستان، سفره هفت سين پهن ميشود. اين توصيه به طرق مختلف توسط اسقف هاي مختلف در سراسر جهان اجرا شده است. “ستي پير” به مدت پنج روز باز است و زرتشتيان پس از به جاي آوردن آيين ويژه خود، راهي” پير سبز يا چك چك” مي شوند.”پير سبز يا نيك بانو” از مهمترين زيارتگاه هاي زرتشتيان جهان است كه در فاصله ۶۳ كيلومتري شمال شرقي شهر يزد در منطقه اي كوهستاني به نام “چك چك” و در يك سراشيبي تند و در دره عميقي در بخش” خرانق اردكان” قرار دارد و از معروفترين معابد زرتشتيان مي باشد.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

بافت هاي تاريخي استان اصفهان

تصور نيمكنيد كه حتي بزرگان زبان مادرشعر خود اينكلمه رابه چهاشكال مختلف درآوردهاندو ميتوان مقالهٔ مخصوص درين زمينه نوشت. زيرا كساني كه درآفرينش از يك گوهر باشند اعضاي يك پيكر ميشوند نه اعضاي يك ديگر وبني آدم نميتوانند اعضاي يكديگر باشند. ابتكار ديگري كه ايرانيان در حدود قرن ششم هجري كردهاند خط سياق براي محاسبات ديوانست كه اعداد را اززبان تازي گرفتهاند وبراي نقد وجنس اينكلمات را بصورت مخصوصي كه نوشتنآن آسان ترباشدوقلب و تحريف درآنها راه نيابد درآوردهاند وپيداست كه اين كار براي اجتناب از ارقام متعارفيست كه درآنها۲و۳و۴و۵و۶وصفر بآساني باهم مشتبه ميشوند اين خط مخصوص به ايرانيان،كهدرين مورد خاص چند قرن درايران بكاررفته است تاجواني ما جزوخطوطي بود كه همه ياد ميگرفتند و متأسفانه امروز نسلي كه از پي ما آمده است ازآن بيگانه است. ۱-گروهي عقيده داشتهاند كهبايد يكي از خطوط پيش از اسلام را كه ايرانيان براي زبانهاي ايرانيبكاربردهاند دوباره در ايران معمول كرد،مثلا خط اوستايي يا خطپهلوي را. برخي از كساني كه با او مشكل داشتند ميگفتند باخ دختري غريبه را در كنار خود مينشانَد و ارگ مينوازد، او اما ميگفت كه اين دختر غريبه نيست و دخترعموياش است؛ البته كه مدتي بعد با همان دخترعمو ازدواج كرد. كمي بعد بومهاي مكه و كوفه نيز شكل گرفت اما اين رويه با انتقادهايي در بصره و خراسان همراه بود.


۳- اشكال ديگري كه در خط كنوني هست اينست كه ۲۸ حرف اين خط با كم و زياد شدن نقطه و بالا و پايين گذاشتن آن و گذاشتن يك يا دو سر كش با هم اشتباه ميشود. درنتيجه بدي خط حتي نام برخي ازآباديهاي ايران تغيير كرده است از آن جمله ترديدي نيست كه نام درست شهر قوچان در خراسان خبوشانو خوجان بوده است و بواسطهٔ شباهت حروف تغيير كرده است همچنين نام شهر طيبات امروز قطعاً نادرست ودرست آن تايباد است. ظاهرا از قرن اول پيشاز ميلاد در صدد برآمدهاند اوستا را بنويسندو سپس درزمان اردشيربابكان و پسرش شاپوراول نيز كوششهايي درين راه كردهاند كه نتيجهٔ مطلوبي نداده استتاآنكه در زمان شاپور دوم كه از ۳۱۰ تا۳۷۹ ميلادي پادشاهي كرده است موبد بزرگ ايران آذر پدماراسپند(آذر بدمهراسپند)از خط آرامي خط تازهاي با ۴۳ علامت اختراع كرد و بازمانده اوستا را بآنخط نوشتند كه تا كنون باقيست. درپادشاهي آنامبلوس سوم پادشاه اين سلسله در حدود سال ۵۴ ميلادي نخستين بار در روي سكهها نوعخاصيازخطآرامي پديدار شدهاست سجع اين سكهها بهمان زبان آراميستاما خطآنها تفاوتي با خطآراميمعمولي دارد. ابوالعرفان صَبان شافعي مصري (ف1206ق) در اسْعاف الراغبي نفي سيرة المصطفي و فضائل اهل بيته الطاهرين - كه در حاشية نور الابصار شَبَلَنجي چاپ شده است - در صفحة153مي­گويد: «رسول خدا9 در روز غدير خم فرمود: مَن كُنتُ مَولاه فعَلي مَولاه اللهم والِ مَن والاه وعاد مَن عاداه وانصُر مَن نصَرَه واخْذُل مَن خذَلَه و ادرِ الحَق معَه حيثُ دارَ، و اين حديث را سي نفر از صحابه از پيامبر9 روايت نمودهاند كه بسياري از طرق آن، صحيح يا حسَن است».


چون در دورهٔ هخامنشيان اقوام آرامي از نژاد سامي ساكنان ايالات غربي ايران در كرانههاي فراتو دجله بودهاند و خط و زبان مخصوص از نژاد خطها و زبانهاي سامي داشتهاند خط ايشان كه از خط فنيقي گرفته شده آسانتر بوده و هر حرفي از آن بيش از يك حركت دست لازم نداشته است، درايران رايج شده و ناچار زبانشان هم در كارهاي اداري و ديواني دورهٔ هخامنشي رواج يافته است، چنانكه قراين بسيار گواهي ميدهد اين خط و زبان در دورهٔ هخامنشيان درايران متداول بوده است و زبان پارسي باستان را بخط آرامي هم مينوشتهاند چنانچه قسمي از كتيبهاي از اردشير اول بهمين خط مانده است در همين دوره هنوز زبان ايلامي و خط ميخي مخصوص آن بعنوان زبان اداري در دربارهخامنشي بكار ميرفته است. معروف ترين خطي كه درخارج از ايران پيدا شده خط مغربي درديار مغرب وخط نسخ كشميري درهندوستانست و انواع تفنني آنها طغرا وزلفعروس ولرزه وجودو مقرمط وتحرير ومعقلي و غيره است.


در قلب يكي از بافت هاي تاريخي استان اصفهان در محلهٔ شهشهان و پشت مسجد عتيق، كنار بنا ها و خانه هاي تاريخي كه گذشت زمان قدم به قدم آن ها را فرسوده تر مي كند، دنيايي از علم ، تبحر و دانش نهفته است. او در ۱۷ مارس ۲۰۱۳، بعد از تعويض اينيستا در بازي برابر رايو وايكانو براي اولين بار در يك بازي رسمي براي بارسلونا بازوبند كاپيتاني را پوشيد. ↑ «كريستيانو رونالدو به هدف ۴۰۰ گل خود ر آكادمي ژرف انديش و اين دستاورد را بعد از برد رئال مادريد به اوزهبيو تقديم كرد». و در سال ۲۰۱۳ بعد از كريستيانو رونالدو دومين شخصيت ورزشي شد كه در فيسبوك بيش از ۵۰ ميليون دنبالكننده دارد. فيلم Schindler's List در سال ۱۹۹۳ به تهيهكنندگي برانكو لوستينگ، جرالد آر مولن و استيون اسپيلبرگ توسط استوديو يونيورسال پيكچرز با بودجهاي ۲۲ ميليون دلاري توليد و اكران شد. او با بازي در فيلم ترديد به جامعه هنري سينما و تلويزيون شناسانده شد. دركوفه چون خطوط قديم ساميرا برايزبانتازي مناسب وكافي نميدانستند از خط آرامي خطي اختراع كردند كه بخط كوفي معروف شد. چون درين خط فتحه و كسره و ضمه نوشته نميشود از ناچاري كلمهٔ«نه» راكه در حقيقت نون مفتوحست و كلمات«به» و «چه» و«كه» را كه در حقيقت ب و چ وك مكسورست بهاء نوشتهاند تا حركت آنها را تا اندازهاي برسانند و همين سبب شده است كه قانون گذاران اخير زبان ما نام آنرا«هاي غير ملفوظ»گذاشتهاند.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

دكتر پوست تهران

دكتر پوست تهران پزشكي است كه دكتراي پزشكي عمومي خود را گذرانده است و در زمينه پوست و مو و زيبايي تخصص گرفته است. هر كپسول هيربرست داراي اندازه استاندارد است و بهمنظور ر گروو ن به نتيجه مطلوب، بايد 2 عدد از آن را در روز مصرف كنيد. از ضدآفتاب مناسب استفاده كنيد و هر دو ساعت يك بار تمديد كنيد. همه ما ميدانيم كه روغن زيتون و سركه سيب هر كدام چه خواص بياندازه مفيدي در ترميم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراين براي استفاده از اين ماسك معطل نكنيد. خيار سرشار از ويتامين سي و آنتي اك گروو ان است و در برطرف كردن لكهاي صورت و شادابي پوست تأثير زيادي دارد. آنتي اك گروو ان اصلي موجود در چاي سبز، اپي گالوتچين ۳ گالات (EGCG) است و توليد چربي پوست را كاهش ميدهد و از رشد آكنه در پوستهاي مستعد آكنه و جوش، جلوگيري ميكند. در تهيه ماسك خانگي براي درمان سريع لك صورت با روغن درخت چاي، ابتدا يك قاشق روغن درخت چاي را با ۹ قاشق آب مخلوط كنيد، پنبه اي تميز را آغشته به اين روغن كرده و روي لك و آكنه روي پوست صورت قرار دهيد.
اينستاگرام

يك خيار را رنده كنيد و توسط پنبه آب خيار را روي پوستتان بماليد و پس از 20 دقيقه با آب سرد شستشو دهيد. استفاده از كمپرس سرد يك روش سرما درماني است كه به كاهش قرمزي و تورم ناشي از آكنه و لك كمك ميكند. مقداري از خمير را روي صورت بماليد و بعد از۱۰ الي ۱۵ دقيقه صورتتان را با آب سرد شستشو دهيد. آب پياز را بر روي پوست سر خود بماليد و اجازه دهيد ۱۵ دقيقه روي سر باقي بماند. ريزش موها اغلب قابل درمان است و در بسياري موارد تنها با دنبال كردن يك رژيم غذايي سالم كه سرشار از ويتامين هايي مشخص براي مقابله با ريزش موي سر است مي توان اين كار را انجام داد. ساعت مشخصي براي صبحانه و ناهار و شام در نظر بگيريد. اگر گاهي ناهار مي خوريد و يا ساعت مشخصي براي صرف غذا نداريد، احتمال بروز لك پوستي در شما زياد ميشود. بهترين زمان خواب ساعت 10 شب تا دو بامداد است كه در زيبايي پوست تاثير زيادي دارد. اين محصول توان رقابت با برندهاي گران قيمت خارجي را دارد.


بعد از استفاده از اين محلول به پوست خود مرطوبكننده بماليد. تمام مواد را در يك كاسه مناسب بريزيد و به خوبي مخلوط كنيد و سپس آن را به صورت يكنواخت روي صورت و گردن خود بماليد . از استعمال آن در اطراف چشم خودداري كنيد. اگر از بوي سركهي سيب خوشتان نميآيد، مقدار كمي روغن به آن اضافه كنيد. اگر لك تشكيل شد بايد از ماسكهاي خانگي كه در اين مقاله اشاره شد، مصرف شود و يا در صورت لزوم از پمادهاي ضد لك حاوي ويتامين ث، هيدروكينون با درصد پايين استفاده شود. از قرار گرفتن در معرض نور شديد خورشيد دوري كنيد. زماني كه چين و چروك و همچنين افتادگي صورت تشديد نيافته باشد با استفاده از طب سنتي مي توان راهكار سودمندي را در نظر گرفت ولي از آنجا كه در معرض روند پيري هستيم و با گذر سال ها به اين دوره نزديك مي شويم حتي در صورتي كه افتادگي صورت به طور كامل ترميم نيز شود بعد از گذشت يك يا دو سال شاهد حضور چين و چروك هاي كوچك بر روي پوستمان خواهيم بود. 4. اين كار را در روتين روزانه مراقبت از پوست خود تكرار كنيد. اگر اين كار را دو هفته تكرار كنيد تا تاثير آن روي پوست خود ببينيد.


براي به دست آوردن نتايج بهتر اين كار را چندين بار در هفته تكرار كنيد. بنابراين يكي از بهترين روغنها در از بين بردن لك صورت است. عسل و دارچين در مقابله با باكتريها، كاهش التهابات پوستي و كاهش لك صورت نقش مهمي دارد. سيليكا با خاصيت مولكولي منحصر به فرد، نقش هاي متفاوتي در سلامت پوست ايفا مي كند: از طرفي باعث انتقال بهتر مواد موثره ي موجود در محصول به سلول هاي پوستي گشته و از طرف ديگر، با ايجاد لايه اي محافظ روي پوست، هم از ازدست رفتن آب و رطوبت پوست جلوگيري مي نمايد و هم اجازه ي نفوذ عوامل بيگانه و آسيب رسان را به ساختمان پوست نخواهد داد. لك و كك و مك بايد طولاني درمان شود و بعد از درمان با ليزر كيوسوئيچ، داروهاي ضد لك انجام شد، مراقبت در برابر نور مهم ترين فاكتور براي جلوگيري بازگشت آن است. خاصيت ا گروو ي سركه سيب روي پوست، باعث تعادل PH پوست ميشود و از رشد باكتريها كه باعث ايجاد آكنه در پوست هستند، جلوگيري ميكند. گرماي پارچه در حدي نباشد كه پوستتان دچار سوختگي شود. براي تهيه ماسك دست ساز خانگي براي لك صورت با چاي سبز، ابتدا چاي سبز را ۳ الي ۴ دقيقه بجوشانيد و پس از خنك شدن توسط يك پنبه تميز به پوست خود بماليد يا داخل بطري ريخته و روي پوستتان اسپري كنيد و بعد از 20 دقيقه با آب خنك بشوييد.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

داشتن موهايي زيبا و آراسته

از آب سرد و ولرم به جاي آب داغ استفاده كنيد: حمام با آب داغ آرامش بخش است ولي باعث خشك شدن پوست و مو ميشود. استفاده از ماسكهاي خانگي كه با مواد اوليه طبيعي و ارزان قيمت تهيه ميشوند، كار بسيار هوشمندانهاي كه علاوه بر صرفه اقتصادي، به مرور زمان به يك عادت مثبت در زندگيتان تبديل ميشود و تداوم آن، باعث زيبايي منحصر به فرد پوستتان خواهد شد كه عوارض جانبي هم ندارد. در هر دو حالت روزنه و زخم هاي ايجاد شده باعث مي شوند كه سرم و ساير مواد درماني وارد منافذ پوست شده تا ترميم و بازسازي پوست از نو آغاز شود. بعد از اينكه يك پوره آووكادو به دست آورديد عسل، روغن زيتون و ماست را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا تمام مواد با هم تركيب شوند. اين محصول موهاي شما را از طريق ريشه مو تغذيه ميكند و يك اثر ماندگار براي شما به ارمغان ميآورد.

تلگرام

داشتن موهايي زيبا و آراسته نه تنها به جذابيت فردي شما كمك ميكند بلكه به بالا رفتن روحيه و ميزان رضايت خود شما نيز منجر ميشود. چاي سبز نه تنها فوايد شگفت انگيزي براي سلامتي دارد بلكه براي پوست شما بسيار تسكين دهنده است. اين ماسك لايه بردار صورت نه تنها به دستيابي به پوستي درخشان كمك ميكند بلكه لكههاي تيره را نيز از بين ميبرد. مرغ با آهن زيادي كه دارد به گلبولهاي قرمز خون كمك ميكند تا اكسيژن را به تمام قسمتهاي بدن انتقال دهند. شير و عسل خالص را با هم تركيب كرده و ماسك به دست آمده را بر روي صورت بماليد اين ماسك پوست قرمز و تحريك شده را تسكين ميدهد. ژل آلوئهورا به عنوان يك تسكين دهنده عمل ميكند و زردچوبه و گلاب هم درخشندگي و شفافيت پوست را افزايش ميدهند. دارچين به دليل خواص ضد ميكروبي عالي آن موجب كاهش اثرات عفونتهاي باكتريايي پوست شده، جوز هندي نيز كمك ميكند جاي جوش ازبين برود، زيرا داراي خواص ضد التهابي است، عسل خالص و ليمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آكنه بسيار موثر است.


اين ماسك صورت لايه بردار براي افرادي كه از گرفتگي منافذ و ميليا رنج ميبرند بسيار مناسب است. اينجاست كه نياز به يك راهنماي مناسب براي معرفي بهترين ماسكها داريد! آيا شما به مكمل براي رشد مو نياز داريد؟ قاعدتا، مكمل هيربرست تقلبي، نيز مانند هر محصول معروف و پرفروشي وجود دارد به خصوص كه به مرور در صورت كم شدن آن در داروخانه *** هيربرست تقلبي در بازار توليد و توزيع مي شود. مصرف كافي پروتئين براي رشد مو مهم است زيرا فوليكول هاي مو از پروتئين ساخته مي شوند. چه چيزي براي رشد مو خوب است ؟ اين در حالي است كه روش هاي مكانيكي مانند ميكرودرم ابريژن بسيار سريعتر عمل مي كنند. اين ماسك براي كساني كه داراي پوست چرب هستند، بسيار عالي است و جوش و آكنه را در آنها كاهش ميدهد. همانطور كه مي دانيد، تغذيه نقش بسيار اساسي و مهمي در روند جوانسازي پوست و زيبايي دارداين مخلوط گياهي لايه بردار با از بين بردن سلولهاي مرده پوست، ظاهر كلي آن را بهبود مي بخشد. البته گزارشي از عوارض اين ماسك و آسيب به پوست نداشتهايم اما بهعنوان تيم مشاوره سفير زيبايي وظيفه داريم همه نكات را اعلام كنيم. قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب يكي از دلايل شايع تغيير رنگ و تيره شدن پوست آقايان مي باشد كه مردان به دليل اينكه كمتر از ضد آفتاب ها استفاده مي نمايند بيشتر دچار تيرگي پوست و آسيب هاي پوستي بر اثر تابش آفتاب مي گردند، شفاف سازي پوست مردان با استفاده از لايه بردارهاي خانگي در طول هفته كمك شاياني به رفع تيرگي پوست خواهد كرد و پوست را تا چند درجه روشن و شاداب خواهد نمود. 2. زماني كه هويجها پختند، زير حرارت را خاموش كنيد و آنها را له كنيد. ابتدا مغز آووكادو را از پوست و هسته جدا و آن را له كنيد. حتما از ضدآفتاب استفاده كنيد و آن را هر دو ساعت يك بار تمديد كنيد. حتما اين ماسكهاي خانگي را امتحان كنيد و نظرات خود را دربارهي آنها با ما و مخاطبان ديگر به اشتراك بگذاريد

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

اخبار، آثار جديد موسيقي راك تلفيقي ايراني، و ابرگروه Bee Gees

او نميتواند در جايي كه به واژۀ سلسبيل نياز دارد، به جهت تداعي نوعي كاميابي، از واژۀ ديگري استفاده كند. شاعر در موقعيتهاي گوناگون به هر دو نوع نياز دارد. «آقاي روحاني در نامۀ خود به پيوندهاي ديني و تاريخي ميان جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عربستان سعودي، اشاره كرد و خواستار توسعۀ روابط دوجانبه شد» (خبرگزاري هنر موسيقي ، 4 بهمن 1393). شبكۀ «العربية» در ترجمۀ اين نامه رئيسجمهور ايران از واژۀ «جمهوري اسلامي ايران» استفاده كرد: «أعرب الرئيس روحاني في الرسالة عن أمله بمزيدمن تنمية العلاقات الثنائية بين البلدين في المجالات ذات الاهتمام المشترك، وذلك نظراً إلي الأواصرالدينية و التاريخية بين الجمهورية الإسلامية في ايران و المملكة العربية السعودية» (قناة العربية، 25 يناير 2015). اما اين روزها به دليل تنشهاي موجود بين ايران و عربستان، رسانههاي اين كشور از واژۀ جمهوري اسلامي ايران در متون خبري خود استفاده نميكنند و يا به ندرت و با اغراض خاص استفاده ميكنند تا اين پيام را به افكار عمومي جامعۀ خود منتقل كنند كه ايران، يك كشور اسلامي نيست.


دكتر شفيعي كدكني از اين مبحث، با عنوان جادوي مجاورت ياد ميكند و در اين زمينه معتقد است: جادوي مجاورت در همه زبانها بوده و هست و خواهد بود و چنان نيست كه فقط ما پارسيزبانانيم كه بخشي از مقدرات تاريخي و فرهنگي ما را جادوي مجاروت شكل داده است. عليرغم ماهيت قطار غرق شده نمايش، اين سريال به براوو بالاترين امتياز خود را در بازه زماني خود داد و به حملات موفق هيوستون در سينما و تلويزيون ادامه داد. در 16 ژانويه، او جايزه افتخارات BET براي سرگرمي را با استناد به دستاوردهاي عمر خود در بيش از 25 سال در صنعت دريافت كرد. سه روز در ضيافت او به سر برديم، هنگام خداحافظي پسر خود را به اتفاق ما به خليج فرستاد و ما سوار كشتياي شبيه حراقه شديم و پسر امير در كشتي ديگري نشست. در مورد اقبال اهل موسيقي به غزلهاي شيخ اجل، ويژگيهاي زباني هم ايفاگر نقشهاي بنيادي هستند. مطابق هفت اصلي كه در سازواري غزل سعدي با موسيقي تبيين شد، يعني سادگي و رواني، وحدت موضوع و اشتراك مضمون، وزن سيال، روايت يك واقعه، وضع واجها، اثرگذاري آهنگ غزل و مبادلۀ ميان ابيات و نغمههاي موسيقي شيخ شيراز غزل خود را در پيوند با موسيقي كنوني ايرانزمين ارجح نشان داده است.


در هنر موسيقي گفتار، هر جمله و هر كلمه و هر هجايي داراي حدودي از ارتفاع صوت زير و بم است و هيچ يك از بخشهاي گفتار طبيعي بدون استفاده از آهنگ اجرا نميشود. تاريخ هاي انتشار متعددي (از جمله موارد ذكر شده در بالا) براي آلبوم در طول سال ها از زمان اولين اعلام آن مشخص شده بود، اگرچه هيچ يك از آنها واقعي نبود. لازم به تذكر است كه تنها به ترجمهي آياتي در متن پرداختهايم كه ذكر آن در تبيين فحواي جملات قاضي حميدي مؤثر است و از ترجمهي كل آيات كاربردي در متن به دليل سهلالوصولبودن آن يا پرهيز از اطالهي كلام چشم پوشيدهايم. وجود الگوهاي آهنگين در كلام بر حسب سازمانبندي دقيقي انجام ميگيرد. اين روند اگرچه در ذات همه نوع سخني وجود دارد، ولي در كلام منظوم كه با صور خيال پرداخته ميشود، بسيار دلنشينتر و تأثيرش در طبايع بيشتر و محسوستر ميشود. اگر به سير و ساختار هر غزل به عنوان يكي از قالبهاي سخنسرايي بهتأمل بنگريم، به روند و روالي منطقي ميرسيم. هر چند طايفه صوفي با شركت در يكي از شورشها، اعتماد سابق شاه را از دست دادند و شاه دستور اخراج آنان را از گيلان صادر كرد.


واتساپ

او بابت محبوبكردن موسيقي هيپ هاپ در مركز آمريكا معروف است و از سوي منتقدان بهعنوان يكي از برترين رپرهاي تمام دوران تلقي ميشود. مطربان و موسيقيدانان نيز با او بودند و به چيني و عربي و فارسي آواز ميخواندند. آوازنيوز اولين پايگاه خبري تخصصي آواز و خوانندگي ايران محسوب ميشود كه قصد دارد مرجعيت تمام اخبار و اطلاعات موسيقي ايران و جهان و همچنين آخرين آلبومها و آثار خوانندگان را در اختيار مخاطبان قرار دهد. متن كتاب، به همّت استاد و محقّق فقيد دكترانزابينژاد با تصحيح و افزودن تعليقات به زيور طبع آراسته شده و هم اكنون از معتبرترين نسخ مورد استناد و در دسترس محقّقان و استادان و دانشگاهيان قرار گرفتهاست. كه در مقدمۀ ديوان غزليات سعدي به تصحيح غلامحسين يوسفي و هم به قلم وي، استادانه و دلكش، به زيور تفسيري اديبانه و موسيقايي آراسته و حق لفظ و لحن ادا شده است. انتخاب وزن متناسب با محتوا وسيلهاي براي قدرت بخشيدن به مقصود شاعر است؛ براي مثال، «وزني كه مولوي براي هر يك از غزليات خود انتخاب كرده است، از نظر موزيكاليته با مضمون و درونمايۀ آن نطباق كامل دارد. گويي تخيّل خاقاني بعد از آوردن تصاوير پياپي و مضمون سازيهاي بديع از عيد به سمت هيأت ظاهري و نوشتاري عيد رفته و در حروف عيد غور كرده و به مناسبت مدح ممدوح حرف عين را مورد مناسبي براي خلق تصويري زيبا و مدح آميز يافته است


برچسب‌ها: ،

بازدید:

مباني نظري و كاركردهاي عملي جايگاه مخاطب در نگاه سخنوران

اما با حمله شاهعباس مرزهاي سياسي و مستقل شرق و غرب سفيد رود از بين رفت. مرعشي، 1364، ص143) در اين رابطه آنان پلي بر سفيد رود ساخته بودند كه زراعت را در منطقه رونق داد. كه با ايجاد لف و نشر، ميم را در گردي چون چشم و سين را با وجه شبه دندانه دندانه بودن متناسب با دندان آورده است. هر كلمهاي در زبان بار معنايي، عاطفي و موسيقايي خاصّ دارد كه خواسته يا ناخواسته انگيزشهاي ويژهاي در ذهن و روان ما ايجاد ميكند و هر كلمه علاوه بر اين كه حامل و حاوي بار فرهنگي، تاريخي و زباني ويژۀ خويش است، از آهنگ و آواي منحصري نيز بهره­مند است. جوانان شادزيست ورزش نميكنند و به جاي آن بيشتر وقت خود را با دوستان ميگذرانند و به شادابياي كه مد نظرشان است، در كنار دوستان خويش ميرسند. ترجمۀ بيت اول در ساخت بياني به بيت عربي بسيار نزديك است تا جايي­كه واژه­هاي منتخب براي قافيه (ياوگي و بي­مايه­گي) نيز معادل­هاي قافيه­هاي عربي (الخَطَلِ و العَطَلِ) هستند، اما بيت بعد نشان مي­دهد كه ترجمه از ساخت بياني بيت عربي فاصله گرفته و مضمونش را با تعبيرهايي متفاوت بيان كرده است؛ بهطوري كه دو مصرع در هر بيت هم­قافيه شوند.


مهمترين ويژگي شعر كلاسيك در زبان­هاي عربي و فارسي چه­بسا ساخت موسيقايي اين نوع شعر باشد، چراكه شعر كلاسيك در اين دو زبان اساساً براساس مؤلفه­هايي تعريف ميشود كه همگي نمايانگر ساخت موسيقايي شعر هستند؛ يعني مؤلفه­هايي از اين قبيل كه واحد شعر «بيت» است، هر بيت از دو مصرع تشكيل مي­شود، طول ابيات مساوي است، ابيات وزن عروضي يكسان دارند و چينش قافيه نيز در انتهاي ابيات روالي منظم دارد. شعر خوب آن است كه معناي دقيق و بلند را در قالب رسا و مناسب جا داده باشد. واژۀ «منظوم» در اين عنوان، تأكيدي است بر اينكه خصوصيت اين نوع ترجمه، تنظيم سخن در قالب «نظم» است كه بر ساخت موسيقايي در شعر كلاسيك دلالت دارد. اين موضوع البته به ميزان سادگي يا پيچيدگي ساخت بياني در شعر عربي نيز بستگي دارد. صور يا ايدههاي عقلي اغلب موضوع نمايشي غيرمستقيم در مواد آزادند و نمايش غيرمستقيم را نمادگرايي ميگويند كه رها از فشار فاهمه كه شاكلهسازي تابع آن بود در فرم ايدۀ عقلي تأمل ميكند. در تحقيقاتي كه در ايران انجام شده است در زمينه تقديرگرايي اين است كه اهميت اين موضوع به صورت مشخص و مهم مورد توجه واقع نشده است. كمانگري با بيان اينكه تهيه كنندگان خيلي مايل به توليد موسيقي ايراني نيستند، گفت: مركز موسيقي حوزه هنري در زمينه حفظ ارزشهاي موسيقي ايراني تلاش مي كند.


فرين عاصمي در يك گزارش ويژه به مرور آثار جديد هنرمندان ايراني موسيقي راك تلفيقي ميپردازد كه در ايران و خارج كار ميكنند و آلبومهاي خود را در خارج از ايران متنشر ميكنند. در بيت بالا نيز افزون بر تغييرهاي بياني در سرتاسر بيت به­طور ويژه «ساغري» و «تري» كه قافيۀ بيت نخست از قصيده را ساخته­اند، هيچ معادل صريحي در بيت عربي ندارند. در اين ترجمه استقلال بيت از بيت­هاي ديگر در قافيه­پردازي به مترجم آزادي بيشتري داده و تعبير «كاروان بر ذمّ من شد همزبان» علاوه بر اينكه قافيۀ مصرع دوم را با مصرع اول تنظيم كرده، مضمون تعبير عربي را نيز به­روشني بيان كرده است. اينجا مترجم خواسته در نحوۀ قافيه­پردازي همچون شعر عربي عمل كند و قالب قصيده را در ترجمه حفظ كند، اما مثل ترجمۀ قبل، همين­كه بيت اول را پشت سر مي­گذاريم، پيامدهاي قافيه­پردازي از بيت دوم خود را نشان مي­دهد؛ يعني جايي كه در برابر «الشَّمس»، استعارۀ «عروس خاوري» در پايان بيت آمده تا قافيه به پيش برود و اين انتخاب كه قافيه را ساخته، نشان از تغيير در نحوۀ بيان براي دلالت بر مضمون بيت دارد. بيت عربي با تعبير «عَدَتْكَ حالِي» (حال من از تو گذشته) مي­گويد فقط تو نيستي كه از حال من باخبري، بلكه اخبار حال من از تو گذشته و به سخن­چينان ر هنر موسيقي ه است.


اين در حالي است كه مضمون مصرع اول از بيت فارسي اين است كه در دوري از تو، حال من تحمل­ناپذير شده! بيت عربي با بياني تقريباً ساده در گلايه از روزگار گفته «كفافي از باقيماندۀ زندگي دارم كه روزگار با تنگدستي­اش آن را كاسته است»، اما بيت فارسي جمله­بندي ناهموار و بياني مبهم دارد تا جايي­كه آشكارا مشخص نيست چه مي­گويد و بعد از تلاش براي بازسازي آن در ذهن مي­توان گفت احتمالاً منظورش اين است كه «دست من براي زندگي خالي نيست و ايام از داشته­هاي من همواره مي­كاهد». بيت عربي از جمله­هايي ساده تشكيل شده كه هر يك دلالتي كاملاً روشن دارد و در مجموع مي­گويد «اين باده، جامي از ماه تمام دارد» و خود، خورشيدي است كه هلالي آن را مي­چرخاند و وقتي به آب آميخته شود، بسي هنر موسيقي پديد مي­آيد، اما ترجمۀ فارسي­اش چنان نامفهوم است كه گويي صرفاً واژه­هايي را در ساختي موسيقايي گرد هم آورده است بي­آنكه در تعامل با هم دلالتي روشن داشته باشند.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

نقش ترجمه در ادبيّات تطبيقي و داستان نويسي معاصر (با تأكيد بر ادبيّات فارسي و عربي)

هدايت يكي از معدود نويسندگان معاصر ايراني محسوب ميشود كه با تكيه بر فرهنگ و تاريخ ايران به ويژه خرد ايراني، خاستگاه ايراني بودن خود را برجسته كرد. كتاب گردون ابراهيم تقوي شيرازي، مشهور به ابراهيم گلستان (1301 تا كنون)، نويسنده معاصر ايراني، فيلمنامهنويس و مترجم است. صادق هدايت (1330-1281)، مترجم و يكي از نويسندگان روشنفكر معاصر ايراني در پاريس بود. صادق چوبك (1377-1295)، نويسنده معاصر ايراني در سبك واقعگرايي بود. سبك ويژهي آثار مكتوب داستاني وي در سير پيشرفتِ داستان معاصر فارسي قابل توجه دانسته شدهاست. او در اين كتاب به سبك قصههاي سنتي ايران، با «يكي بود يكي نبود» داستان خود را آغاز ميكند. از آن جمله ميتوان به كتاب سير رمانتيسم در ايران از مشروطه تا نيما (1386) نوشتهي مسعود جعفري اشاره نمود. اين نكته ميتواند ناشي از عوامل مختلفي در لايههاي دروني جامعه ايراني و سوري باشد كه اينگونه در ادبيات نمود پيدا ميكند؛ از جمله آنكه بسياري از نويسندگان سوري ذوق خود را در عرصههاي مختلف ادبيات از داستان و رمان گرفته تا شعر آزمودهاند، در حالي كه كمتر داستان نويسي در ايران پيدا ميشود كه مرتكب شعر شده باشد و بدين ترتيب، انديشه و در پي آن قلم نويسنده در عرصهاي خاص جولان ميدهد و افكارش حساب شده تر بر قلم جاري ميشود.

تلگرام

جمالزاده در مقدمه كتاب خود بيان ميكند كه كاربرد ادبيات جديد نخست بازتاب فرهنگ عامه و سپس انعكاس مسايل و واقعيتهاي اجتماعي است. او در رديف محمدعلي جمالزاده و صادق چوبك، از پدران داستاننويسي كتاب گردون ايراني به شمار ميرود. ديگرنوشت: شرح و بسط يا توضيح بخشي از متن كه معمولاً براي متوني كه ضعيف و نارسا و داراي معناي تلويحي هستند، بهكار ميرود. از اينرو نقش او در سير پيشرفت داستان معاصر فارسي درخور توجه است. جلال در «سرگذشت كندوها» كه نخستين داستان نسبتا بلند او بود، به قضيه نفت و شكست مبارزات سياسي سالهاي 29 تا 31 پرداخت. در اين مجموعه 7 داستان كوتاه آمده بود و جلال در آن به شكست احزاب در اجتماع آن روز ايران، اشاراتي كرده بود. اما در سوريه چنين رويكردي وجود نداشت وبهترين مدعا بر اين موضوع آن است كه اتفاق نظري نسبت به شروع كنندهي حركت داستان نويسي وجود ندارد، و تنها معيار براي هر گروهي كه پيشتازي را به شخصي نسبت دادند، انطباق كار او با تكنيكهاي داستان نويسي است. او مفتاح الغيب را در بيان يك دوره فلسفه الهي بر مبناي دو كتاب خود اسفار و شواهد ربوبيه نگاشت. تاكنون مطالعات زيادي در زمينة تحليل شبكههاي همتأليفي با استفاده از شاخصهاي تحليل شبكههاي اجتماعي انجام شده كه در اينجا - در دو بخش پيشينههاي خارجي و داخلي- به تعدادي از آنها اشاره ميشود.


روشنفكران ايراني همواره از خود پر كتاب گردونهاند كه چرا ادبيات معاصر امريكاي لاتين يا مصر يا تركيه در دنيا شناختهشدهتر و بسيار مطرحتر از ادبيات معاصر فارسي است، درحاليكه كيفيت هنريِ ادبيات معاصر فارسي دستكمي از آثار آن زبانها ندارد؟ جلال آل احمد (1348-1302)، روشنفكر، منتقد و از نويسندگان نام آشنا در ادبيات معاصر ايراني اهل گيلان و همسر سيمين دانشور بود. اين مجموعه، ابتدا 10 داستان كوتاه بود كه در چاپ هفتم آن دو داستان ديگر به آن افزوده شد. اين دو طبيب گيلاني در بيمارستاني كه دار الشفا ناميده مي شد و توسط مير مومن استرابادي در شهر حيدراباد تاسيس شده بود با عنوان پزشك خدمت مي كردند (نويسندگان اين مقاله در سال 1393 از اين دو محل در شهر حيدر آباد بازديد كردند). هر كتاب خطي دو تاريخ دارد: يكي تاريخ تاليف كه قديمي تر است و به مولف و زمان حيات او برمي گردد و ديگري تاريخ كتابت كه همان تاريخي است كه كاتب اين نسخه را از روي نسخه هاي قبلي نوشته و ممكن است قرنها پس از حيات مولف باشد. درِ خانهاش هميشه به روي ما باز بود و اگر كسي مدت كوتاهي با او رفتوآمد ميكرد از همهچيز زندگي گذشته و حال او آگاهي مييافت.


او در ۱۳۲۸ خورشيدي اثر ديگرش را هم كه حاوي سه داستان و يك نمايشنامه بود با عنوان «انتري كه لوطياش مرده بود» به چاپ سپرد. اما مهم اين است كه انتقال زاويه ديد در يك داستان به رمان قدرت فراواني مي بخشد. با اندازهگيري قدرت پيوند همآيندي واژگان كليدي، تحليل همآيندي واژگان تعامل ميان واژگان كليدي را آشكار و تصويرسازي ميكند. به همين دليل چهره كريه و ناخوشايندي كه از انسان بيچيز، گرسنه و فاقد رويا ارايه ميدهد، نه تنها مبناي آرمانگرايانه ندارد، بلكه نوعي رابطه ديالكتيكي است، ميان جنبههاي مختلف خشونت. جلال در اين كتاب كه حاوي يك مقدمه نيز هست، به تصوير شخصيت زنان قشرهاي مختلف پرداخته است. در «سنگ صبور» كتاب گردون سيال ذهني روايت و بيان داستان از زبان افراد مختلف به كار گرفته شدهاست. سال 1331، سال انتشار مجموعه نه داستان كوتاه به نام «زن زيادي» است. او يك رئاليست تمام عيار بود كه با منعكس كردن چركها و زخمهاي طبقه رها شده فرودست نه در جستجوي درمان آنها بود و نه تلاش داشت، پيشواي فكري نسلي شود كه تاب اين همه زشتي را نداشت. هوشنگ گلشيري (1379-1316)، نويسنده معاصر ايراني اهل اصفهان بود. «در زندگي گلشيري مثلاينكه هيچچيز شخصي و خصوصي وجود نداشت. مهمترين جنبه شخصيت ادبي گلشيري اما از اواسط ۱۳۶۲ ظهور كرد، او نشستهاي هفتگي داستانخواني (معروف به جلسات پنجشنبهها) را با شركت نسل جوانتر داستاننويسان پايهگذاري كرد؛ كه جلسات كه تا اواخر 67 ادامه يافت

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

مستندسازي بناهاي تاريخي Journal Article

نتايج حاكي از آن است كه ميان شاخصهاي مركزيت در شبكه و ميزان توليدات علمي همبستگي مثبت و معنيداري وجود دارد. ودر عصرِ جهانگير(جلوس1605م./1014ق.)تانيمه قرن نوزدهم ميلادي زبان فارسي درسراسرهندگسترش يافت بطوري كه حتّي استعمارگران اروپايي نيزچاره اي جزپذيرفتن برتري زبانِ فارسي درهند نداشتند واگرچه با نفوذ استعمارگرانِ پرتغالي وانگليسي روبه كندي نهاد امّا نتوانست اين ارتباط ودادوستد فرهنگي راكاملا ازبين ببردزيرا اين دو ملّت همبستگي تاريخي را جزءِ لاينفك حياتِ خود مي دانند. شگفت آن كه زمان نگارش كتاب محرم 1326 در آستانه بهتوپ بسته شدن مجلس و بحرانيترين لحظات جامعة ايراني است. شكل 2 روند انتشار مقالات و جدول 2 آمار انتشارات مقالات در طي سالهاي گذشته را نشان ميدهد. براي شروع فرايند ارائه نتايج، تعداد كل مقالات نمايه شده، مقالات هم­تأليفي شده و نيز روند رشد مقالات هم­تأليفي حوزه آموزش از دور در بازه­هاي زماني1992 تا 1998، 1999 تا 2005 و 2006 تا 2012 در جدول 1 ارائه مي­گردد. كتابهاي فارسي كه منشي نول كشور درقرن نوزدهم منتشر كرد از كل كتابهاي فارسي كه دراين قرن در ايران منتشرشد بيشترند.


همانطور كه در جدول شماره (3) مشاهده ميگردد، در بين كل كشورهاي ارائهدهنده آموزش از دور، كشورهاي آمريكا، الجزاير، آرژانتين، استراليا و بنگلادش بهترتيب با 1298، 416، 398، 397 291 ركورد از انواع مدارك نمايه شده در پايگاه اطلاعاتي Web of Science در رتبه­هاي اول تا پنجم قرار دارند. سايرين نيز هركدام بهنوعي در ديوانسالاري آن سالها نقشآفريني كردهاند؛ به همين جهت گاهي مطالب كتابهاي تاريخ از اهداف عاليه آموزشي دور و به منشورهاي سياسي و بيانيههاي رسمي نزديك شدهاند. مطالب سست و گزارش هاي جعلي و كذب آن, بهترين دليل بر انتساب دروغين آن به ابومخنف است. عاشوراي حسيني است و با جست وجوي وسيع و ديدار و مصاحبه با شاهدان حادثه كربلا يا كساني كه به گونه اي از آن اطلاع داشتند, اطلاعات دست اول و گزارش هاي معتمد و مستند را گردآوري كرد؛ از اين رو معرفي و تبيين شخصيت اين محقق و مورخ و اخبار دقيقي كه از حادثه عاشورا در مقتل ايشان به دست ما ر كتاب گردونه است, لازم به نظر مي رسد.هدفي كه در اين مهم دنبال مي شود, آن است كه با مطالعه روشمند شخصيت اين مورخ شهير, ضمن تبيين نقش آفريني ايشان در حوزه تاريخ نگاري حادثه عاشورا, به تحليل و بررسي مقتلي بپردازيم كه از ايشان به جا مانده و بارها به نام ايشان تجديدچاپ شده است
واتساپ

شبكة همتأليفي پژوهشگران علم اطلاعات و دانششناسي در فصلنامة كتابداري و اطلاعرساني با استفاده از نرمافزار يو.سي.آي نت ترسيم و تحليل شد (تصوير 1). در تصوير مذكور، هر گره نشاندهندة يك نويسنده و پيوندهاي موجود ميان دو گره نشاندهندة همتأليفي آن دو نويسنده با يكديگر است. در پژوهش حاضر نويسندگاني كه بيشتر از پنج مقاله داشتهاند، بهعنوان نويسندگان با بيشترين مقاله در حوزه مديريت اطلاعات و آنهايي كه بيشتر از پنج مقاله مشترك با ساير نويسندگان داشته باشند، بهعنوان نويسندگان با بيشترين همكاري گروهي در نظر گرفته شدهاند. آنچه ابومخنف از عاشورا آورده است, در طول تاريخ از بين رفته, جز نام آن يا نوشته هايشان در لابه لاي كتاب هاي تاريخي به صورت پراكنده, چيزي در دسترس نيست و ديرينه ترين متن موجود كه روايات هشام كلبي را از كتاب او به نقل از استادش ابومخنف روايت مي كند, تاريخ طبري است. روش هاي بسياري در حفاظت بنا و محوطه هاي تاريخي وجود دارد امّا انتخاب روش علمي و سازگار به منظور دريافت بهترين دستاورد و كمترين آسيب به بنا اصول پايه اي كار مرمت گر است.


شاهنامه، اين اثر بزرگ حكيم طوس كه به اعتراف همگان يك شاهكار جهاني است، آنگونه كه شايسته است در جهان عرب معرفي نشده و منشا اثر نبوده است. 1312 ق. درلكنهو ديده از جهان فروبست.نياكان وي ازسدۀ هشتم هجري از صاحب منصبان روزگارِ خودبودند وپدرش از زمين داران عليگربود. وي در 1303 ق.دبيرستاني به نامِ نولكشور دايركرد وتأسيسات نول كشور بتدريج تا جايي گسترش يافت كه دراواخر قرن نوزدهم پس از چاپخانه آلپن درپاريس بزرگترين چاپخانه جـــهان بود.هزارودويست نفر كارمند داشت كه درميان ايشان شاعران معروف ونويسندگان، مورّخان وروزنامه نگاران بزرگ نيز بودند.نولكشور براي اين كه مسألۀ كمبودكاغذ راحل كند درنزديك لكنهويك كارخانه كاغذ سازي به نام كارخانه كاغذ سازي هندعليا تأسيس كردوبا خدمات فرهنگي كه انجام داد مورد احترام همگان قرار گرفت به طوري كه هنگام دعوتِ اميرعبدالرحمن خان پادشاه افغانستان ازطرف نايب السطنه هند، منشي نولكشور در صف امرا و راجه هاي هند قرارگرفت وزماني كه امرا زبان به اعتراض گشودند حكمران پاسخ داد: نول كشور براي هندافتخار وآبروآفريده وباكارهاي مطبوعاتي خود نور دانش را بر سرزمين هاي دور ونزديك گسترده است. تشريح الحروف / محمد كريم بخش .لكهنو نول كشور ، 1905 .26 ص . ترجمه مجربات / مترجم بشارت عليخان .- لكهنو مطبع نامي نول كشور ، ( 19) 320 ص .

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

معرفي و خلاصهاي از كتاب انسانشناسي زيستي، استاندفورد و ديگران (2022)

ميرزا آقاخان كرماني با انتشار «آيينة اسكندري» انديشههايش را دربارة تاريخ ايران باستان ارايه كرد و به دنبال آن، نخستين رماننويسان ايراني به رمان تاريخي گرايش پيدا كردند؛ اين گرايش يادآور شور و شوقي است كه نويسندگان كلاسيك فرانسه در قرن هفدهم ميلادي به ايران باستان نشان دادند و در خلق آثارشان بيشتر از ترجمههاي رمانهاي فرانسوي الهام ميگرفتند. دوره دوم تاريخ ايران - محمدعلي فروغي با تغييراتي در نوشتههاي قبلي خود و با حذف تمدنهاي باستاني، اين كتاب را در 216 صفحه و در دو قسمت تنظيم كرد. 14-نوايي، عبدالحسين، شاه تهماسب صفوي (مجموعه اسناد و مكاتبات تاريخي، همراه با يادداشت هاي تفضيلي)، تهران: بنياد فرهنگ ايران. رهبري مولف چند كتاب از جمله از مجموعه دانستني­هاي قرآن؛ انسان پيش از تاريخ (پيدايش انسان)، قيامت در قرآن، قرآن و باستان­شناسي مي­باشد. رويكرد پديدارشناسانه به تجربۀ مشتري، شكل فكركردن ما دربارۀ كسبوكار را تغيير داده است و از تمركز بر ايجاد نتايج، به چگونگي اينكه فرد اين نتايج را در فضاي موردنظر و بهصورت منحصربهفرد تفسير و تجربه ميكند، تغيير جهت داده است. آيا نمي­توان نسبت به آنچه ديگران گفته­اند و ما هم تكرار مي­كنيم، با ديد تحليلي و انتقادي نگريست و مجموعه نظريهها را با ديدي تحقيقي مورد تجزيه و تحليل قرار داد و به نتيجه روشن­تري ر كتاب گردون؟


هنگامي كه چند سال پيش يك اسكلت 9000 ساله در سواحل رودخانه كلمبيا در شمال غربي اقيانوس آرام كشف شد، استخوانشناسان با تخصص تنوع در شكلهاي مختلف بدن انساني از جمله افرادي بودند كه علاقمند به شناسايي نسبتهاي قومي اين اسكلت بودند. اما در اين متون نشانه هايي دالّ بر تسلط خيام بر زبان و ادب عربي و شناخت او از احوال شعر، ادب و شاعران عرب قبل از خود وجود دارد.من باب مثال ابوالحسن بيهقي صاحب تتمة صوان الحكمه در سال507 هجري قمري در معيّت پدر خود به حضور خيام ر كتاب گردونه و در ازاي پرسشي از چگونگي و تفسير يك بيت از اشعار موجود در حماسه ابوتمّام مورد محبت خيام قرار گرفته. «حمديپور و كوكبي» (1391) پس از بررسي كمّي و مصوّرسازي ساختار انتشارات علمي در حوزۀ مديريت اطلاعات در پايگاه «وبآوساينس» در سالهاي 1988 تا 2009 به روش وبسنجي، به اين نتيجه ر كتاب گردونند كه ضريب همكاري نويسندگان از صفر در سال 1988 به 33/0 در سال 2009 ر كتاب گردونه است. از ابزارهايي است كه نويسنده براي ايجاد طنز از آن بهره گرفته­است. اين مسئله مانند شوكي است كه در همان ابتدا به مخاطب وارد ميشود و در سراسر داستان هم ادامه پيدا مي-كند. در واقع، ضريب همنويسندگي (همتأليفي) نشاندهندۀ ميزان تمايل نويسندگان به همكاري علمي است. 
اينستاگرام

يكم؛ آشنايي با عناوين و محتواي اين كتاب­ ها، هرچند به صورت اجمالي، راهنماي پژوهشگران و نويسندگان در نگارش كتاب­ هاي مناسب براي حج مي ­باشد؛ قالب­ هايي كه صدوق در اين رابطه تجربه كرده، در برخي از موارد ، تكرار نپذيرفته و هنوز قالب­ هايي نو براي نگارش به شمار مي ­آيد. داروين در پاسخ اين ايراد كه انسان داراي هوش زياد و زندگي اخلاقي است و حال اين­كه ميمون­ها چنين نيستند پاسخ مي­دهد: ميمون­ها نيز از نيروي هوشي برخوردارند و اختلاف آن­ها با انسان از لحاظ درجه و ميزان آن است؛ و نيروي هوش نيز طبق قوانين حاكم بر طبيعت تغيير يافته و تكامل پيدا مي­كند. هدف از تدوين اين كتاب، بررسي و تحليل دو ديدگاه موجود در مورد خلقت انسان به منظور كشف نقاط قوت و ضعف آنها براي پژوهشگران و علاقهمندان به موضوع است. از جمله آنها آشنايي ما با رباعيات عمر الخيام ( شواربي،17:1954). همان­طور كه نويسنده هم اشاره كرده است، تمام برداشت­هاي ما از اديان مختلف، فقط يك برداشت است، نه بيان تمام واقعيت. يكي مي­باشد. به عبارتي، آن­چه را كه خداوند در قرآن براي مسلمين كتاب گردون خلقت آدم و مسائل بعدي او را بيان فرموده است، با اين تفاوت كه تحريف­هايي كه در آن دو آيين بعدها صورت گرفته، آميخته با برخي از مطالب غيرواقعي و خرافي گرديده است.


بخش اول: نظريه باستان­شناسان و مورخان؛ باستان­شناسان براي زندگي انسان دو نوع تقسيم­بندي مرحله­اي دارند، يكي براساس نوع معيشت و ديگر بر اساس نوع ابزار مورد استفاده. بخش دوم: نظريه انسان­شناسان؛ در كتاب زمينه انسان­شناسي تاليف دكتر حسين اديبي، در فصل منشاء حيات و تكامل انسان آمده است: تاريخ انسان تنها بخش كوچكي از تكامل سه ميليارد سالِ حيات است و انسان كامل­ترين و پيچيده­ترين موجودي است كه در طبيعت مي­بينيم. كتاب تطور اجتماعي: گوردون چايلد در كتاب تطور اجتماعي، تقسيم­بندي هِنري مورگان را در دوره­هاي توحش، بربريت و غيره با استفاده از ابزار و وسايل مكشوفه از دوره­هاي مربوطِ بررسي نموده و مي­نويسد: كلمه تطور در انسان­شناسي و جانورشناسي دعوتي است براي پاككردن دگم­هاي پيش از تجربه كه توسط نيروي ماوراءالطبيعه تضمين شده بود، تا زماني كه انواع، تغييرناپذير فرض مي­شدند هر يك را به صورت چيزي كه با دخالت خاص الهي خلق شده است درنظر مي­گرفتند. در موارد مختلف فاصله­هاي زماني گوناگوني را بازگو مي­كنند. «نميدانستم خودم چيزهايي را كه مينوشتم باور داشتم يا نه. در زمينهاي كه به اختلافنظرهاي فكري بر سر مفاد فسيلها يا تفسيرهاي متفاوتي از تئوري داروين معروف است، لازم است شواهد كاملي از ديدگاههاي مختلف در اختيار دانشجويان قرار گيرد.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

What Is Darkoliism?

تحليل عاملي تاييدي ارتباط گويهها (سوالات پرسشنامه) را با سازهها مورد بررسي قرار ميدهد. بنابراين پايايي پرسشنامه مطلوب ارزيابي گرديده است. نرخ ناسازگاري مقايسههاي انجام شده 02/0 به دست آمده است كه كوچكتر از 1/0 ميباشد و بنابراين ميتوان به مقايسههاي انجام شده اعتماد كرد. هم­چنين نرخ ناسازگاري مقايسههاي انجام شده 011/0 به دست آمده است كه كوچك­تر از 1/0 ميباشد و بنابراين ميتوان به مقايسههاي انجام شده اعتماد كرد. هر نه عامل شناسايي شده در تحليل عاملي تاييدي مقدار ويژهاي قابل قبول دارند بنابراين ساختار عاملي تحقيق تاييد ميشود. اين گونه جلسات كه حداقل نصاب تشكيل آنها دو نفر و حداكثرشان نامحدود است به مجلس وعظ بيشتر شباهت دارند تا جلسه درس. روشن است كه هيچ كس منكر وجود اين گونه افراد در حوزه هاي علميه نيست بلكه منظور اين است كه بايد فكري كرد و اين نواقص را برطرف نمود تا نتيجه بسيار از اين بيشتر باشد و طلاب به طوري پرورش يابند كه مصاديق: (علماء اين اُمّت برتر از پيامبران بني اسرائل اند.) قرار گيرند و خداي نكرده براي امرار معاش در خطر از دست دادن معاد قرار نگيرند. اگر معلوم باشد كه در جاهاي ديگر چه جور به درجه استادي مي رسند و مقامات علمي تا چه اندازه فارغ از همه چيز مشغول تدريس و تحقيق و تأليفند و همه چيز را براي ايشان مهيا كرده اند تا بتوانند بينديشند و نيز اگر قدري به معلمين و أساتيد بزرگ و علماء و محققين حوزه ها توجه شود و دانسته شود كه غالبا در همه امورشان درمانده اند به خوبي اين مطلب كه در حوزه ها هيچ توجهي به اساتيد نمي شود بلكه هيچ ملاك و معياري در اين زمينه وجود ندارد قابل فهم خواهد بود.


البته ناگفته نماند كه معدود موسساتي هم وجود دارند كه پس از جذب مدرس آنها را ملزم به شركت كردن در دورهها و كارگاههاي ويژه تدريس به كودكان و نوجوانان ميكنند يا در پي استخدام معلمهاي با تحصيلات آكادميك و با تجربه و آموزش ديده برميآيند. افرادي­كه مدرك تحصيلي كارشناسي­ارشد و يا بالاتر دارند نيز 64 نفر ميباشند. آنها ذهن مستعدي دارند، اما مسالهاي كه در اينجا وجود دارد اين است كه در صورتي اين آموزشهاي زير ۷ سال بر روي بچهها تاثيرگذار خواهد بود كه آنها از ۵ يا ۶ سالگي چندين سال به صورت پياپي و بدون وقفه به زبانآموزي بپردازند؛ تنها و فقط در اين صورت خواهد بود كه موفق به يادگيري موثر زبان انگليسي ميشوند. شايد علت اصلي اين كه غالب مدارس حوزه ها از اساتيد متخصص بي بهره اند همين بي توجهي به اساتيد باشد; زيرا اين بي أهميتي به آنچه كه اشاره شد محدود نمي شود و غالباً همراه مسائل ديگر است كه مزيد بر علت مي شود. دروسي كه اساتيد حوزه ها شروع مي كنند غالباً به درخواست عده اي از شاگردان انجام مي گيرد. با چشم پوشي از عدّه اي كه خودرو در اين زمينه ها وارد شده و مطالعه مي كنند و به مراحلي از فضل و كمال مي رسند كس ديگري به سراغ اين علوم پايه اي نمي رود و هيچ كس هم نمي پرسد كه در اين باره چه مي دانيد.

تلگرام

اگر اين قدم برداشته شود و از دغدغه وسوسه كنندگان نجات يابد و به گروهي كارشناس و اهل اطلاع عرضه شود و با تأمل و بررسي روزهاي ويژه اي براي وفات و ميلاد پيشوايان ديني و تعطيلات هفتگي برگزيده شود از اين نابساماني نجات خواهيم يافت و تحولي خداپسندانه در حوزه رخ خواهد داد. آيا اين كه جوانان ما بعد از پذيرش كامل اصول حوزه را ا نتخاب مي كنند و با قبول صددرصد اصول دين طلبه مي شوند مي تواند توجيه گر خط و مشي فعلي ما باشد و به كلي مباحث توحيد و نبوت و معاد و امامت را به كنار بگذاريم و تمام همّ و غم خود را بر اين نهيم كه مطول و رسائل و مكاسب را خوب فهم كنيم؟ با تقسيم عدد حاصل بر تعداد معيارها (n) مقدار L بدست خواهد آمد. مسئلهاي كه در اينجا مطرح است اين است كه آمار رسمي و حتي غيررسمي از اين موضوع نداريم كه چه تعداد از معلمهايي كه در آموزشگاهها براي تدريس به كودكان استخدام ميشوند تحصيلات آكادميك در اين زمينه دارند، اما آنچه از پرس و جو از برخي آموزشگاههاي زبان سطح شهر به دست آورديم ايران پارس اس ام اسد كه اين روزها خيليها به تدريس زبان انگليسي مشغول هستند حتي آنهايي كه هيچ آموزشي در زمينه تدريس به كودكان نديدهاندمگر نه اين است كه بعد از آنان صدها بلكه هزارها دانشمند و عالم ظهور كرده اند و كتابهاي بي شماري در رشته هاي گوناگون علوم به رشته تحرير درآورده اند و به طور قطع در ميان اين كتابها كتابهاي بسيار مفيدتر و ارزشمندتر و شايسته تر براي تدريس وجود دارد؟ نويسندگان جنبش ادبي داركولي از خودگذشتگي را بسيار مهم ميدانند و در آثارشان اهميت بالاي آن را نمايش ميدهند. نويسندگان جنبش ادبي داركولي خود را قرباني بهتر شدن جهان ميكنند. بسياري از آثار درمبخش به موزههاي معتبر جهان راه پيدا كردهاند. بدون شرح، دفتر خاطرات فرشتهها، كتاب كامبيز (در ايتاليا منتشر شد)، كتابهاي مشترك طنزانديشان امروز ايران، طنزانديشان امروز ايران در خارج از كشور، ميازار موري كه دانهكش است، المپيك خنده، سمفوني خطوط، اگر داوينچي مرا ديده بود، نمونه اين آثار هستند. و چه وحشتناك است اگر خيال كنند كه روشها و كتابها و برنامه هاي حوزه ها كامل است و هيچ گونه نيازي به تغيير و جايگزيني ندارند! زيرا اگر دانشجو مجاز به ايراد اشكال و مذاكره در جلسه درس نباشد به يقين ابهامات زيادي برايش باقي مي ماند و آن طوري كه بايد تحقيق انجام گيرد انجام نخواهد گرفت و بسياري از نكته ها باقي خواهد ماند و چه زياني از اين بالاتر؟

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

شناسايي و اولويتبندي روشهاي تبليغات اينترنتي مجتمعهاي تجاري؛ مطالعة موردي: مجتمع تجاري ارگ تهران

شناسايي و اولويتبندي روشهاي تبليغات اينترنتي مجتمعهاي تجاري؛ مطالعة موردي: مجتمع تجاري ارگ تهران

براي ساخت اكانت گوگل ادوردز شما دو راه پيش رو داريد يا بايد از آژانسهايي استفاده كنيد كه اين خدمات را به شما ارائه ميدهند و يا بايد يك آشنا در خارج از ايران داشته باشيد. اگر قصد تبليغات داريد بايد در گروههايي كه مخصوص تبليغات است عضو شويد. اگر تاريخ علوم را به دقت مورد مطالعه قرار دهيم و اگر پيشرفت شگفت آور دانش و صنعت را مدّنظر گيريم و اگر سيه روزي ديروز و بهروزي امروز ديگران را از يك طرف و عقب ماندگي و تاريكي كشور خودمان را از طرف ديگر از چشم به دور نداريم به اين نتيجه قطعي خواهيم ر ايران پارس اس ام اس كه پيشرفت حيرت آور ديگران در تمام رشته هاي دانش معلول راهها و روشهاي درست و مفيد ايشان بوده و هست. ابزار جمعآوري دادهها در مرحلة كيفي، مصاحبة نيمهساختاريافته و در مرحلة كمّي پرسشنامه است؛ زيرا براساس روش بهترين- بدترين فازي، خبرگان بايد روشهاي شناساييشده را اولويتبندي و وزندهي كند؛ به همين دليل پرسشنامه در اختيار خبرگان بخش كيفي قرار گرفت و تعداد نمونه در اين بخش نيز ۸ نفر در نظر گرفته شد. باشد. سعي كنيد هميشه راههاي دسترسي را در انتهاي متن تبليغاتيتان قرار دهيد. براي نوشتن متنها به صورت مورب يا ايتاليك كافيست دو طرف متنتان از كاراكتر فاصله (-) استفاده كنيد.


مثال: اگر متن تبليغاتيتان درباره فروش لوازم آرايشي است ميتوانيد در ابتداي تبليغ به صورت توپر بنوي ايران پارس اس ام اس: « فروش لوازم آرايشي و بهداشتي… را قرار دهيد تا متنتان به صورت توپر نمايش دادهشود. سعي كنيد عنوانها را به صورت توپر (بولد) بنوي ايران پارس اس ام اس. توصيه: بهتر است كه عنوانها و يا متني كه قرار است در ابتداي متن تبليغاتيتان باشد، را به صورت توپر بنوي ايران پارس اس ام اس. يا اينكه متن به صورت مورب باشد؟ مثال: نمونه اي از متن ايتاليك يا مورب. استفاده كنيد. مثال: نمونه اي از متن خط خورده. مثال: نمونه اي از متن توپر يا بولد شده. ». در واقع اين متن توپر نقش عنوان آگهي تبليغاتي شما را دارد. استفاده كردن از متون توپر باعث ميشود كه بازده متن تبليغاتيتان بيشتر شود، البته بايد حواستان باشد كه در استفاده از متون توپر زيادهروي نكنيد. اينترنت بهترين بستر براي درگير كردن و تعامل بيشتر و راحت تر با مخاطب هدف شماست. در ضمن مكاني كه الان انتخاب ميكنيد تاثيري در كمپينهاي تبليغاتي شما ندارد چون قرار است براي هر كمپين، به طور مجزا موقعيت جغرافيايي كه تبليغ بايد در آن نشان داده شود، مشخص كنيد. براي تبليغات نمايشي، بايد هم درباره خلاقيت، روشن كردن موضوع، تأثيرگذاري، به يادماندني بودن آن و هم نحوه قرارگيري آن فكر كنيدحالا با شروع فصل تابستان و تعطيلات مثل سالهاي قبل تلاش خانوادهها براي پيدا كردن كلاسهاي زبان مناسب بيشتر ميشود. است، قرار دهيد. از قرار دادن تبليغاتتان در ديگر گروهها جداً خودداري كنيد؛ چرا كه شما را از گروه حذف و ريپورت ميكنند و اينكار باعث مسدود شدن اكانت واتساپتان ميشود. تدوين برنامه هاي نمايشي و توليد محتوا بر اساس سناريوي از قبل تعيين شده و بر مبناي اهداف و راهبرد هاي برندسازي باشگاه نيز بسيار حائز اهميت مي باشد كه از طريق برنامه هاي زنده، كليپ ها در فضاي مجازي و روش هاي ديگر كه همگي هزينه بر هستند به دست هوادار و ساير مخاطبان خواهند ر ايران پارس اس ام اس. بازاريابي موتور جستجو يكي از بهترين روش هاي تبليغاتي در ايران نيز به شمار مي رود. تبليغات در گوگل: يكي از سريع ترين و موثرترين روش هاي تبليغ در فضاي مجازي، استفاده از موتور جستجوي گوگل است. عنوان بايد جذاب مختصر و بيانگر محتواي تبليغاتي باشد به طوريكه مخاطب با خواندن عنوان تبليغ شما متوجه شود كه تبليغات درباره چيست. متن تبليغاتي بايد جذاب باشد، اگر متنتان خيلي خشك و حوصله سربر باشد مخاطب متنتان را تا آخر نميخواند و جذب كسبوكارتان نميشود.


اگر خيلي كوتاه باشد مخاطب متوجه خدمات و محصولاتان نميشود و اگر خيلي طولاني باشد مخاطبان علاقه به خواندن آن ندارند. پس بايد سعي كنيد متني نه خيلي طولاني و نه خيلي كوتاه بنوي ايران پارس اس ام اس. درنهايت، براي سنجش روايي پرسشنامۀ مقايسه زوجي AHP، نرخ سازگاري ماتريسهاي فردي محاسبه شد (نرخ سازگاري تمامي ماتريسهاي فردي اعضاي گروه خبره، پس از تصحيح موارد ناسازگار ماتريس، كمتر از 1/0 محاسبه و تأييد شد). براي تبليغ دهان به دهان، بايد دهاني هم وجود داشته باشد. متنهاي تبليغاتي بايد داراي عنوان باشند. عنوان مهمترين بخش يك متن تبليغاتي است. مي­تواند يك مقاله ارزشمند باشد، يا مي­تواند يك وبينار باشد. اگر مي خواهيد پاسخ اين سوالات را بدانيد، به خواندن اين مقاله از وبسايت سلام دنيا ادامه دهيد. در صورتي كه علاقه مند به استفاده از اين نوع بازاريابي بوديد، حتما مقاله ما درباره مزاياي تبليغاتي اينترنتي را بخوانيد. براي اين كار، هكرهاي رشد بايد در كاربران انگيزه ايجاد كنند تا تمايل داشته باشند مدام به سايت سر بزنند. موضوع بعدي به امنيت در سايت هاي اينترنتي اشاره ميكند كه معمولاً داراي امنيت كافي نيستند و برخي از هكرها به اين سايت ها نفوذ مي كنند و حتي در شرايطي اطلاعات شخصي مخاطبان را هم به سرقت ميبرند و در دستگاههاي سرويس دهنده اختلالاتي ايجاد مي نمايند.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

فاكتوئيدهاي جالب شرط مي بندم هرگز درباره يهودي نمي دانستي

↑ «كنفرانس وحدت، نمادي براي وحدت جهان اسلام است». بحثهايي مفصل دربارهٔ يهود و من گنجينه روشن ان و موضعگيريهاي خاص آنها در برابر اسلام و قرآن. تشكلها (احزاب سياسي، سازمانهاي مردم نهاد، اتحاديههاي صنفي) و تجمعات (گردهماييهاي اعتراضي): تصويب، اصلاح و تغيير كليه قوانين مربوط به ثبت و فعاليت و نظارت بر عملكرد و ساختار داخلي احزاب، جمعيتها، انجمنهاي سياسي و مذهبي و نحوه فعاليت آنها و نحوه انحلال آنها از جمله: ائتلافها، نحوه معرفي نامزد، نحوه تبليغات، ساختار داخلي و نحوه تامين مالي آنها. انتخابات: تصويب، اصلاح و تغيير كليه قوانين مربوط به اجرا و نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، همهپرسي و نظام انتخاباتي كشور، تعيين حدود حوزههاي انتخابيه مجلس و تعداد نمايندگان آن، نحوه برگزاري مبارزات انتخاباتي، شفافيت مالي تبليغات و مبارزات انتخاباتي، و به طور كلي هر آنچه در چارچوب انتخابات سياسي ملي و محلي در كشور باشد. »، ليويوس بر آن بود كه رومولوس يكصد تن از سران خانوادهٔ خود را برگزيده بود تا او را در پي افكندن رم ياري دهند و شورا يا سناي وي را تشكيل دهند. در مقابل آنها پلبيها قرار داشتند كه از نقاط ديگر به رم مهاجرت كرده بودند. زبان ابتدايي يهوديان عبري بود كه با اسارت آنها در بابل آرامي جاي آن را گرفت.


اين رشته در اوايل دهه ۱۸۹۰ توسط neurologist اتريشي زيگموند فرويد تأسيس شد و تا حدي از كار باليني جوزف Breuer و ديگران ريشه گرفت. در نهايت عصاره تفكر هندوئيسم كه تعادل ميان براهما و آتمان (روح فردي) است شكل گرفت. روابط بين دين و دولت امروزه داراي اقسام و طيف گستردهاي در ميان حكومتهاي جهان است. عدهاي از سياستمداران و انديشمندان ايران، عدم دخالت دين در سياست را توصيه نمودهاند. «به شما گفتهام كه روانكاوي به عنوان يك روش درمان آغاز شد؛ اما من نميخواهم آن را به عنوان يك روش درمان به شما توصيه كنم؛ بلكه بر اساس حقايقي كه در آن وجود دارد، بر اساس اطلاعاتي كه در مورد بيشترين دغدغههاي بشر به ما ميدهد ـ يعني ماهيت خودش ـ و بر اساس ارتباطاتي كه بين فعاليتهاي بسيار متفاوت انسان آشكار ميكند. در اين سالها ۳۷ پادشاه عباسي بر سرزمينهاي اسلامي حكومت راندند. امّا پلبيها از اقوام مهاجر و مهاجمي بودند كه بعدها در اين ناحيه يا در سرزمينهاي اطراف آن، استقرار يافتند. دريافتشده در ۲ دسامبر ۲۰۱۹.


اين صفحه آخرينبار در ۳۱ اوت ۲۰۲۲ ساعت ۱۰:۱۲ ويرايش شدهاست. فهرست زير تنها اولين ۱۰۰ استفاده از اين پرونده را نشان ميدهد. وي به عنوان نويسندهٔ داراي ۶ كتاب در فهرست پرفروشترين كتابهاي نيويورك تايمز است. يهوديان، كاتوليكها و بيشتر فرقههاي پروتستانيسم داراي نرخ باروري بين ۲ تا ۲٫۵ هستند. ازدواج ميانگروهي بين كساني كه در گروه اكثريت هستند با اعضاي گروه اقليت بسيار اندك است. در مورد كساني كه دسترسي به اين مدارك ندارند مشكلات زيادي وجود دارد. به اين صورت كه پس از خواندن هريك از پنج بخش، بايد به ركوع رفته (هر ركعت ميشود پنج ركوع) پس از ركوع پاياني تا آخر مانند نماز صبح ادامه دهد. براي مثال، احكام ازدواج احكام وضعي و تنها شرايط صحت آن را بيان ميكند؛ اما پس از ازدواج، هريك از زن و مرد وظايفي به يكديگر پيدا ميكنند كه اين وظايف احكام تكليفي است. از طريق اين روزنه آب باران از روي بام به درون حوض فروميريخت. معمولاً خود پاتريسيها نيز در دشت و در خانه، به همراه بردگان خويش كار ميكردند. خطيب، اسلحه دست گيرد ولي آن را به كار نبرد، بلكه به موعظه و ارشاد بپردازد. بين هيچيك از پيامبران او فرق نميگذاريم، و ميگويند شنيديم و اطاعت كرديم، پروردگارا آمرزش تو را خواهانيم و بازگشت به سوي توست.


فيسبوك

مطالعاتي كه ارتباط مثبت مستقيم تري بين اعمال مذهبي و سلامتي و طول عمر نشان ميدهند، بحث برانگيزتر هستند. در عصر غيبت كبرا نيز مسئلهٔ تقليد همواره در ميان شيعيان مطرح بوده و در دورههاي گوناگون كمتر دربارهٔ ضرورت داشتن آن ترديد شده، هر چند كه در ضوابط و شرايط آن بين اصوليون و اخباريون اختلافاتي وجود داشتهاست. اين تعابير در رويكردهاي گوناگون با عناويني شبيه و گاه جايگزين بكار ميرود ازجمله در رويكرد تحليل روابط متقابل (TA) كه خود ريشه در روان تحليلي دارد و توسط اريك برن پايهريزي شده با نام كودك، بالغ و والد كاربرد دارد كه براي عموم قابل درك تر ميباشد. آيات ويژه اي كه در اين سوره قرار دارد. تصويري از يك نسخه تاريخي قرآن به خط محمد شوقي افندي متعلق به قرن ۱۹ ميلادي كه در آن سوره فاتحه و آيات ابتدايي سوره بقره ديده ميشود. سورهٔ بقره دومين و بزرگترين سوره قرآن است و ۲۸۶ آيه دارد.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

قانون مديريت خدمات كشوري، مصوب ۱۳۸۶

۳- دليل شماره ۳: در مورد دليل شماره ۳ كافي است به اين نكته توجه شود كه اگر در قسمت تذكرات مهم دفترچه راهنماي ثبتنام عبارت (به شرط موفقيت در دوره و تمديد استخدام) آمده باشد، اين دليل مورد نظر هيأت عمومي ديوان عدالت اداري در مورد موضوع شكايت مطرح در اين رأي هيأت عمومي، موضوعا منتفي است. ۱۰ .با توجه به اينكه دستگاههاي استخدام كننده اطلاعات خود اظهاري و مدارك متقاضيان معرفي شده چند برابر ظرفيت را پس از اعلام نتايج آزمون كتبي داوطلبان بررسي خواهند نمود، لذا در صورتي كه مدارك داوطلبان از جمله مدارك تحصيلي، پايان خدمت يا معافيت دائم، سن، ايثارگري، معلوليت و سابقه اشتغال غيررسمي در دستگاههاي اجرايي (براي محاسبه حداكثر سن)، مغاير با شرايط مندرج در دفترچه راهنماي ثبتنام امتحان مشترك فراگير باشد، براي داوطلب حقي ايجاد نخواهد كرد و در هر مرحله از امتحان مشترك فراگير (اعلام نتايج اوليه، مصاحبه استخدامي، گزينش و حتي در صورت پذيرش نهايي)، داوطلب از ادامه فرآيند جذب و استخدام حذف خواهد شد. 10. به استناد ماده (۹۴) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل و پست سازماني، كاركناني كه تصدي يكي از پستهاي سازماني در هر يك از دستگاههاي اجرايي را به صورت رسمي يا پيماني دارا ميباشند، پس از پذيرفته شدن در امتحان مشترك فراگير در زمان استخدام، نبايد جزء مستخدمين رسمي يا پيماني ساير دستگاههاي اجرايي باشند.


توييتر

۵- دليل شماره ۵: در رأي مورد نظر در يادداشت حاضر، با استناد به رأي شماره ۲۲۴- 18/4/1385، آمده است كه وضع قواعد آمره در باب شرايط استخدام افراد در واحدهاي دولتي و عمومي از وظايف و اختيارات قوه مقننه يا ماذون از قبل قانونگذار است. داوطلبان با اطلاع از مقاطع و رشته هاي مورد نياز آزمون استخدامي سازمان تامين اجتماعي مندرج در دفترچه استخدامي سازمان تامين اجتماعي مي توانند در صورت داشتن شرايط ذكر شده در آزمون مذكور شركت كنند و بايد توجه داشته باشند كه اين اطلاعات به صورت كامل و مشخص، در شرايط احراز مشاغل ذكر شده باشد. داوطلبان در صورتي مي توانند در اين آزمون شركت كنند كه عنوان مقطع تحصيلي، رشته و يا گرايش رشته تحصيلي آنان بر اساس مقاطع و رشته هاي تحصيلي مندرج در آگهي سال 1401 باشد. براساس قانون مديريت خدمات كشوري كاركنان دولتي با 30 سال سابقه كار و حداقل 60 سال سن ميتوانند از مزاياي بازنشستگي استفاده كنند. ۱-3- در سطح رويه: در رأي هيأتعمومي ديوان عدالت اداري بهشماره ۱۸۴۱- 20/9/1397 آمده است كه وزارت آموزش و پرورش مجاز است به استناد بند (ز) ماده ۴2 قانون مديريت خدمات كشوري و رعايت آييننامه اجرايي مربوط، معيارهاي توانايي جسمي و شرايط فيزيكي مناسب براي استخدام مشاغل از جمله ميزان قد داوطلبان براي مشاغل آموزشي را تعيين كند و رأي شماره ۱۳۱۲- 9/5/1397هيأت عمومي ديوان عدالت اداري مويد اين امر است.


در ادامه، تفاوت عملكردي ساير وزارتخانه ها بر مبناي همين قوانين و همچنين تبعيضات رفتاري در بين مستخدمين وزارت علوم تحقيقات و فناوري با استناد به محتويات سايت جذب و مصوبات هيات امناء بر شمرده مي شود. همچنين استخدام افراد محكوم در اجراي قانون ر استخدام ها گي به تخلفات اداري، آراء قانوني مراجع ذي صلاح به مجازات هاي اخراج، بازنشستگي، بازخريد خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتي ممنوع است. همچنين پيشنهاد مي كنيم عضو كانال تلگرام تحصيليكو باشين تا از همه اخبار مربوط به آزمون استخدامي دستگاه هاي اجرايي مطلع بشين. با توجه به مجوز هاي صادره و در راستاي اجراي بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، آزمون استخدامي براي جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاهها اجرايي برگزار خواهد شد. متقاضيان واجد شرايط بند قانوني مذكور جهت اطلاع از زمان ثبتنام به اطلاعيه اي كه در روز پنجشنبه موخ ۱۹/۰۱/۱۴۰۰ بر روي درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد، مراجعه نمايند. با توجه به اتمام بازه زماني اوليه مهلت مجددي جهت نام نويسي تا روز دوشنبه مورخ 7 شهريور ماه در نظر گرفته شده است.


عدم مراجعه پذيرفته شدگان تا پايان شهريور ماه به منزله انصراف از استخدام تلقي خواهد شد. مهلت ثبت نام در آزمون استخدامي متمركز سازمان تامين اجتماعي در سال 1401 در بازه زماني 31 مرداد ماه لغايت 6 شهريور امكان پذير مي باشد. وقت ثبت نام در آزمون استخدامي سازمان تامين اجتماعي در هر سال متفاوت است و در بازه هاي زماني مختلف انجام مي پذيرد. زماني كه براي مستقل شدن آماده بوديد، بايد قراردادهاي خود را آماده كنيد تا در زمان كار با مشتريان از آنها استفاده كنيد. سازمان تامين اجتماعي ايران، قديمي ترين و بزرگترين سازمان بيمه گر كشور مي باشد كه به صورت يك ارگان عمومي و غير دولتي فعاليت مي كند. اين سازمان جهت تامين نيروي انساني و ارتقا كيفيت خدمات رساني خود در بخش بيمه اي و درماني، از افراد واجد شرايط در عناوين شغلي مختلف دعوت به همكاري مي نمايد. ث- تا پايان سال دوم اجراي قانون برنامه ششم قوه قضائيه تمهيدات قانوني لازم مربوط به موضوع مسؤوليت مدني را پيشبيني نمايد. پس از ورود به صفحه روبه رو بر روي منوي ” ثبت نام آزمون استخدامي تامين اجتماعي سال 1401 “ ضربه بزنيد. بعد از ورود به اين صفحه اطلاعات خود را در كادر هاي خالي مورد نظر وارد نموده و سپس بر روي ” تاييد و ادامه “ ضربه بزنيد

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

كار پردرآمد رو با اين 15 راهنمايي شكار كن!

تبصره ۲ :افراد بومي شهرستاني متقاضي بهره مندي از اولويت بومي، ميبايست در زمان ثبت نام، گزينه، «من متقاضي استفاده از اولويت بومي هستم» را انتخاب نمايند و ارائه فرم استشهاد محل سكونت براي برخورداري از اولويت بومي منحصراً براي داوطلباني كه بعد از اعلام نتايج آزمون براي مرحله بعدي استخدام به دستگاههاي متقاضي معرفي مي شوند، ضروري ميباشد. ۳ -داوطلبان در انتخاب شهرستان بومي خود دقت لازم به عمل آورند، چنانچه به هر دليل داوطلب بدون توجه به مصاديق بومي بودن مندرج در صفحه ۱ دفترچه، شغل محل بومي خود را انتخاب نمايد، بعد از معرفي شدن و عدم تاييد آن توسط دستگاه استخدام كننده، امتياز بومي مكتسبه داوطلب حذف گرديده و با توجه به تكميل ساير ظرفيت ها امكان جايابي مجدد صرفاً در مرحله تكميل ظرفيت احتمالي امكان پذير خواهد بود و صرفاً پس از فرايند اعلام نتايج نهايي، در صورت وجود سهميه باقيمانده احتمالي از ظرفيت شغل محل هاي فاقد داوطلب و يا تكميل ظرفيت نشده، مجدداً با توجه به انتخاب افراد فرايند تكميل ظرفيت انجام خواهد شد. سپس، طبق سنت، بعد از انجام اين مراسم، با دستان خود به بيچارگان و فقرا قطعات ابريشم هديه مي­دهد؛ به عبارت ديگر مي­توان گفت اين جشن، مراسمي بسيار مهم است.


در عين حال، در مواردي كه توضيحي را افزوده­ام با درج كلمه (محقق) در پرانتز مشخص كرده­ام. خطمشي مشاركت ويكتوريا، چهارچوبي براي دولت ارائه ميكند تا زيرساختهاي عمومي و خدمات فرعي مرتبط را ازطريق مشاركتهاي عمومي خصوصي فراهم كند. به هرحال پذيرش نظريه قراردادي بودن استخدام با اشكالات و انتقادات حقوقي بسياري مواجه بوده و از اين رو حقوقدانان نظريات ديگري ارائه دادهاند. آزمون استخدامي براي رشته هاي شغلي مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ در تهران و با توجه به آمار شركت كنندگان، حسب مورد در مراكز استانها برگزار خواهد شد و ملاك تعيين حوزه امتحاني داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلي ميباشد كه در تقاضانامه درج خواهند نمود. تبصره ۳ :مبناي شهرستان براي تعيين بومي بودن، تقسيمات كشوري در اولين روز ثبت نام براي آزمون ميباشد. پس از معرفي خود تلاش كنيد اولين برخورد درخشانتان را با يافتن يك زمينه مشترك با مصاحبهكننده مستحكم كنيد. شما هرگز نميدانيد كه چه كسي آنها را ميبيند، پس حساب كاربري توئيتر، اينستاگرام و لينكدين خود را با دقت بررسي كنيد.


جذب نامناسب نيروي كار و البته نبود شغل متناسب با تخصص متقاضيان شغل، زمينۀ ايجاد بيكاري و متعاقب آن تبعات اقتصادي-اجتماعي ناشي از بيكاري را در جامعه رقم خواهد زد. تبصره ۴ :نمره مكتسبه داوطلب بومي شهرستاني (به استثناي شهرستان تهران و مراكز استان ها) در آزمون كتبي با ضريب يك و چهار دهم (۴/۱ (محاسبه و ملاك عمل قرار مي گيرد. در رديف ۹ ،داوطلب بايدكد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول مندرج درصفحه ۸۹ مشخص و در اين محل درج نمايد. با توجه به نتايج جدول5، مشاهده مي شود كه ميانگين ارزيابي كل مقياس تدوين شده و نتايج حاصل در رابطه با ضوابط پذيرش، توانايي اوليه و علمي هنرجويان (79/2) مي باشد كه اين مقدار از مقدار حداقل مطلوب (3) كمتر مي باشد. همچنين براي مشاغلي كه شرايط احراز آنها ديپلم مي باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهينامه پايان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامي همتراز ديپلم مي باشد و امتياز ذكر شده نيز به افراد واجد شرايط اعلام شده در متن آگهي استخدامي منتشره تخصيص خواهد يافت. ۲ - به نمرات مكتسبه كاركنان قراردادي كه داراي شماره شناسه قراردادي از سامانه كارمند ايران باشند، صرفاً در صورت كسب حد نصاب آزمون به ازاء هر سال سابقه خدمت در هر يك از دستگاه هاي اجرايي، دو درصد (هر سال ۲۰۰ امتياز) و حداكثر تا بيست درصد ( ۲۰ %)نمره كل (حداكثر ۲۰۰۰ امتياز) در هريك از حيطه هاي آزمون كتبي و مصاحبه استخدامي آنان براي معرفي در مرحله مصاحبه اضافه خواهد شد .


۲ -با توجه به اينكه هر داوطلب مي تواند تا سه شغل محل را انتخاب نمايد، بنابراين ضريب بومي در شغل محل هاي انتخابي داوطلب صرفاً بر اساس شهرستانهايي در نظر گرفته خواهد شد كه مشمول مصاديق بومي بودن مندرج در بند "ب" دفترچه باشند. ثبت نام به صورت اينترنتي از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ لغايت روز سهشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ انجام خواهد پذيرفت. در زمان ثبت نام، داوطلبان مي توانند با توجه به شرايط احراز اعلام شده، نسبت به انتخاب شغل محل هايي كه شرايط احراز آنها رادارند، به ترتيب اولويت، حداكثر سه (۳ (شغل محل اقدام نمايند. به كارگران به عنوان نگه دارندگان سرمايه با مهارت هايي كه از طريق آموزشهاي فني و حرفهاي كسب ميكنند، مينگرد كه ظرفيت سرمايه گذاري را در خودشان دارند. بر اساس مصوبه شماره ۱۳۷۳۶/۲۰۰ مورخ ۱۴/۰۶/۱۳۹۰ شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني، ۱۰ درصد به امتياز مكتسبه حافظان قرآن داراي درجات (۱ تا ۳ (براي حافظين قرآن در مشاغل مربي امور تربيتي مدارس، دبيري معارف اسلامي، كارشناس فرهنگي و هنري، كارشناس امور ديني لحاظ خواهد شد. پذيرش داوطلبان در هريك از شغل محل ها صرفاً بر اساس نمره مكتسبه آن ها و در رقابت با ساير داوطلبان ضمن در نظر گرفتن اولويت انتخاب شغل محل ها صورت خواهد پذيرفت.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]