سن قدیمی ترین ستاره

این نرم افزار کاملأ رایگان است و به نسبت نرم افزارهای مشابه از حجم مناسبی نیز برخوردار است و همچنین از زبان پارسی نیز پشتیبانی می کند. این امر نشان دهنده انحراف بالای صفحهٔ استوایی زمین و صفحه دایرةالبروج نسبت به صفحهٔ کهکشانی است. تخمین زده شده که کهکشان راه شیری ۲۰۰بیلیون و یا احتمالا بالای ۴۰۰بیلیون ستاره دارد. با گسترش تکنولوژی و ورود آن به دنیای ستاره شناسی تحول بزرگی در آن ایجاد شد به طوری که در طی سالیان گذشته نرم افزارهای بسیاری در زمینه ستاره شناسی عرضه شدند. این کشف غیرمنتظره با استفاده از نوعی تکنیک موسوم به "ریزهمگرایی" (microlensing)ممکن شد که امکان مشاهده اجرام را در فواصل فراکهکشانی که برای مشاهده مستقیم خیلی دور هستند، برای پژوهشگران فراهم میکند. ـ که مقدار ثابت Cte همان صفر مقیاس قدری است. این مقدار بسیار زیاد از ماده تاریک سبب میشود تا هالهای نامرئی در اطراف کهکشان ما وجود داشته باشد. بخشی از این دانهها که زیاد خرد نشده باشند به عنوان برنج نیمدانه روانه بازار میشوند اما دانههایی که بیش از اندازه شکسته و قابل استفاده نباشند را برای تهیه آرد برنج مورد استفاده قرار میدهند.


معمولاً در دریاها و اقیانوسهایی که دارای شوری طبیعی هستند در اعماق زیاد یا آبهای ساحلی و در محدودهٔ جزر و مد یافت میشوند. از آنجا که زمین در بازوی خارجی پرگرد وغبار کهکشان راه شیری قرار دارد بخش عظیمی از این کهکشان از دیدهمان پنهان است. منجمان اخیرا برای نخستین بار گروهی از سیارات را در کهکشانهای خارج از کهکشان راه شیری و کهکشان "آندرومدا"( Andromeda) پیدا کردند. اگر ماده تاریک وجود نداشت به سبب آن هاله کیهانی نیز کهکشان ما را احاطه نکرده بود ستارگان راه شیری بسیار کندتر از آنچه مشاهده میشود، میچرخیدند. و این موضوع به روشنی بیان می کند که راه شیری جرم کلی در حدود ۳ تریلیون برابر جرم خورشید دارد، که حدود ۵۰ در صد بیشتر از جرمی است که قبلا برای آن در نظر گرفته می شد. در شبکه برق ایران در صورتی یک الکتروموتور می تواند مثلث کار کند که روی پلاکش Δ ۴۰۰ V یا Δ / Y 400/660 نوشته شده باشد.


سن قدیمی ترین ستاره ای که تا کنون در کهکشان کشف شده ( HE ۱۵۲۳ - ۰۹۰۱ ) در حدود ۶/۱۳بیلیون سال تخمین زده شده است، تقریبا به قدمت جهان. که با استفاده از اشعهٔ ماورای بنفش طیف سنج بزرگبرای اندازه گیری حجم برلیم دو ستارهٔ خوشه دی کروی تخمین زده شده است. او اینگونه به این ستارگان اشاره می کند: «سه ستاره از قدر یک وجود دارند
اینستاگرام که در تمام نقاطی که تا کنون از انگلیس دیده نشده بودند توانستم آنها را رصد کنم. ستاره شناسان در سال ۲۰۱۲ سیارهای به اندازهی زمین را در اطراف آلفا قنطورس بی کشف کردند. متخصصان فیزیک نجومی "دانشگاه اکلاهما" (University of Oklahoma) در آمریکا، از دادههای رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا برای یافتن سیارات جدید استفاده کردند. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، متخصصان فیزیک نجومی برای نخستین بار، تعدادی سیاره را بیرون از راه شیری کشف کردهاند. بر اساس پیشبینی نظریه نسبیت عام اینشتین اجرام سنگین در منظومههای دوتایی از خود امواج گرانشی را منتشر میکنند.


کهکشان راه شیری به دلیل فضای میان ستاره ای که سطح کهکشان را پر کرده است درخشندگی نسبتا کمی دارد، که همین امر مانع می شود که ما مرکز روشن کهکشان را ببینیم، و به دلیل آلودگی نوری دیدن آن از هر نقطهٔ شهری یا برون شهری سخت است. علمی نزدیک به دو هزار انفجار رادیویی سریع تنها در دو ماه، دانشمندان را با معماهای جدیدی روبهرو کرد دانشمندان به تازگی در یک بازه زمانی کوتاه نزدیک به دو هزار سیگنال عجیب دریافت کردهاند که سوالات تازهای را برایشان ایجاد کرده است. هسته این کهکشان حدود نود هزار سال نوری از ما فاصله دارد. در نمودار هرتسپرونگ-راسل مسیر به سمت راست حرکت میکند (سردتر)، و ستاره بهصورت زیرغول ظاهر میشود.ساختار زیرغول؛ از داخل: هسته هلیومی، پوسته هیدروژن احتراقی و پوشش غیر احتراقی.نزدیکترین مثال از زیرغولها بتا هیدری، در فاصله ۲۴.۴ سال نوری است. 27. 4° و نزدیک به ستارهٔ بتا گیسوی برنیکه است. این واقعیت که راه شیری آسمان شب را به دو نیم کرهٔ مساوی تقسیم می کند، نشان دهندهٔ این است که منظومهٔ حورشیدی نزدیک صفحهٔ کهکشانی قرار گرفته است. مرکز کهکشان در راستای صورت فلکی کمان قرار دارد، و در اینجاست که راه شیری، درخشان ترین نور خود را دارد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]