پذیرفته شدن در آزمون استخدامی

اگر شما هم در همان دانشکده دانشجو بودهاید به شما تبریک میگوییم زیرا زمینه مشترکتان را پیدا کردهاید. بخش بزرگتر و خوش بینانه واقعیت این است که به همان اندازه که جمعیت افزایش مییابد شغلها نیز گسترش پیدا میکند. براساس یافتههای مطالعۀ حاضر و مطالعات پیشین (عباسیشوازی و رازقینصرآباد، 1389؛ عباسیشوازی و علیمندگاری، 1389)، آنچه در رابطۀ وضعیت شغلی و باروری تعیینکننده است، نوع شغل، بخش شغلی که فرد در آن شاغل است و حمایتهای اجتماعی مرتبط با زنان شاغل است. تبصره: با عنایت به ماده (۸ ) مصوبه شماره ۱۴۰۰/۶۷۹۵ /دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشآموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دو استخدام ها ش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمونهای استخدامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی میشود. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (برای وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ و برای سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ،(نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند.

اینستاگرام

۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵ ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی (۳۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و شش (۳۶) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی. همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم میباشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم میباشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر تخصیص خواهد یافت. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد. همچنین داشتن امنیت شغلی بهویژه برای کسانی که در گذشته بیکاری را تجربه کردهاند، مهمترین گزینه بود و سپس در پی ارتقای شغل به رتبههای بالاتر بودند. ۱ .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.


نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شدولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تاثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد . تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند. ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهرهمند گردند. ۷ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد. عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کم تر از نیم درصد از کادر پرستاری به صورت قرار داد ۸۹ روزه و ۵۳ درصد به شکل های دیگر فعالیت می کنند.


۲ .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد. ، به ترتیب نمرات فضلی در آزمون کتبی، نسبت به دعوت از آنها جهت انجام سایر مراحل استخدامی اقدام نماید. ۲ .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد. هر چند نباید از تأثیر ویژگیهای محیط مطالعه و بیماران بر نتایج غافل بود، اما از آنجا که در مطالعه Ghiyasvandian و همکاران به نوع بخش مراقبت ویژه و بیماران بستری در آن اشارهای نشده است، نمیتوان آن را مورد بررسی قرار داد. داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید در زمان مقرر در آزمون بخش خصوصی ثبت نام کرده و خود را برای زمان برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی آماده کنند. همانطور که در قسمت مقدمه اشاره کرده بودیم تمامی داوطلبان آزمون استخدامی بخش خصوصی، نیاز است دفترچه ثبت نام این آزمون را مطالعه نمایند


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]