شرکت ملی صنایع مس ایران

حتی خانوادههای سنتی که طلا را تنها بهعنوان عامل زینتی میدانستند، امروزه به طلاهای خودشان بهعنوان یک عامل فرار در روزهای بد زندگی و یک نوع آیندهنگری نگاه میکنند. البته این هزینههای در معادن مختلف بسیار متغیر است. مهمترین کاربرد صنعتی طلا در صنعت الکترونیک است. در موته اصفهان نیز با ذخیره ۱۴ تن، عیار ۲٫۵ گرم در تن ثبت شده، کوه زر در خراسان رضوی (تربت حیدریه) هم ۱۵ تن ذخیره با عیار ۳٫۳ گرم در تن دارد. ۵۰٪ طلای تولیدی در جهان در گوهرسازی، ۴۰٪ در سرمایهگذاری و ۱۰٪ در صنعت کاربرد دارد. قطعاً زوج های زیادی را در فروشگاه جواهرات مشاهده کرده اید که برای انتخاب یک ست یا سرویس جواهرات طلا و یا حلقه ازدواج ساعتها در حال جستجو و تکاپو هستند تا بتوانند بهترین محصول موردنظر را انتخاب کنند. شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به عنوان محصول جانبی، سالیانه حدود ۶۰۰ کیلوگرم طلا تولید میکند. زرشوران آذربایجان غربی به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران با ظرفیت تولید سالانه سه هزار کیلوگرم طلا است. در ایران طلا به طور طبیعی کم است، در بعضی از رودخانه های کردستان، خراسان و قره داغی نزدیک ارس یافت می شود ولی درباره ی بهره برداری از آنها چیزی ننوشته است.
واتساپ

در میان عنصرها تنها نقره و مس دارای رسانایی در یکای حجم بالاتر از طلایند اما طلا به دلیل پایداری اش در برابر خوردگی نسبت به این دو عنصر برتری دارد. اگر این عنصرها غلظت بیش از یک ppm در آب داشته باشند، آن آب برای خوراک انسان مناسب نخواهد بود. در آق دره آذربایجان غربی ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۱۰۰ کیلوگرمی ایجاد شده که میزان تقریبی تولید سالانه یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا را دارد. طلای آب شده یا به اختصار آبشده یک اصطلاح در بازار طلاست و منظور از آن طلاهای بازگشتی مردم (طلای خریداری شده طلافروشیها) که جهت تولید مجدد ذوب میشوند را میگویند. طلا بهصورت خالص تولید شد و این صنعت در مناطق آناتولی و شبهجزیره عربستان نیز گسترش یافت. سال ۱۳۹۳ این معدن در تکاب افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران محسوب میشود. همچنین شکلپذیری بالای این عنصر، سمی نبودن، رسانایی بالای آن در برگزیدنش مؤثر است. بااینحال، برخی موتورهای کوکی را دوست دارند، آن هم به دلیل زیبایی کارکرد اجزای داخلی آنها که اغلب از پشت ساعت قابل رویتاند. با توجه به غلظت بسیار پایین طلا در بیشتر معادن، استخراج این فلز معمولاً در ذخایر بزرگی که به راحتی قابل معدنکاری هستند، مقرون به صرفه است.


آلیاژهای طلا در دندانپزشکی ترمیمی به ویژه در پر کردن دندان و روکش همیشگی دندان (بهجای یک دندان واقعی) کاربرد دارد. با عنوان طلای لوکس پنج پر شناخته می شود. امروزه الماس نشانه ثروت و بقا و مقام است و همواره در تمدنها و دوره های مختلف به عنوان مظهر روشنایی، آسیب ناپذیری، سحر و جادو، شفا و حفاظت شناخته شده است. عمده تولید طلای معدنی در ایران تا سال ۱۳۹۳ توسط سه معدن طلای آقدره آذربایجان غربی، موته اصفهان و کوه زر دامغان انجام گرفتهاست. کل ذخایر طلای معدنی شناخته شده در ایران به روایت ایمیدرو حدود ۳۰۰ تن برآورد شده و در واقع ذخایر طلای ایران بر روی ۱۰ منطقه قرار گرفتهاند که عمده آنها از جمله منطقههای تکاب داشکسن، موته - آستانه و منطقه شرق ایران شامل حوزه فلززایی طلا، تنگستن، پلی متال بینالود حوزه فلززایی مس و طلای ده سلم خوسف، حوزه فلززایی طلا، آنتیموان، پلی متال خاش - زاهدان معرفی شدهاند.


تا آن دوره در دنیای آن روز هنوز سکه های طلا ضرب نشده بود. برآورد میشود که ۸۵٪ طلایی که تا به حال از معدنها بدست آمده هنوز در دسترس است و در بخشهای بازیافت شدنی در طلای لوکس است و ۱۵٪ آن در کاربردهای صنعتی برگشتناپذیر برای همیشه از چرخه بیرون رفتهاست. در گوهرسازی از لحیم طلا برای پیوند یک سنگ قیمتی به طلا بهره برده میشود. توضیحات کامل تولید سنگ شکن هیدروکن(مخروطی) از گروه تولیدی و صنعتی ماشین ساز در سایت . اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، میتوانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. قبل از اینکه زیورآلات مناسب خود را انتخاب کنید ابتدا باید بدانید زمینه رنگ پوستتان چگونه است؟ اما همانطور که اشاره شد؛ باید بدانید از چه مدل اکسسوری در لباس پوشیدن استفاده کنید. ترکیب ویژگی های برشمرده را نمیتوان در هر فلز گرانبهایی یافت. کسب 2 رتبه اول در سالهای 1391 و 1396 در جشنواره ملی رضوی در هنرهای سنتی در رشته های فیروزه کوبی و مشبک فلز. از طلا به عنوان یک عامل بازتابنده در لایهٔ رویی طلای لوکس یهای با عمر بلند طلایی استفاده میشود


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]