پیدایش فضای مجازی و خاصه شبکه های اجتماعی

پیدایش فضای مجازی و خاصه شبکه های اجتماعی و دستآوردهای عظیم فناوری، دنیای موسیقی را در جهان و افغانستان از ریشه دیگرگون ساخت و برای ملتی که دهه های متوالی از جهان بریده بود، ارزش های هنر را از نو تعریف نمود. آهنگسازی که اسکار را برده بود، سیمرغ جشنواره فجر را دریافت کرد به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز: استفان واربک سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را برای آهنگسازی فیلم رستاخیز از آن خود کرد. کرنای شمالی از جننی و با طول حدود 3 متر بوده و فاقد سوراخ می باشد و استخراج صوت از قسمت دهانی که به شکل استوانه مستقر بر روی لوله است، قدری مشکل است. از آلات زهی که به وسیله کمان(آرشه مخصوص) نواخته می شود کمانچه سازی قدیمی و با فرمی زیبا است که دارای چهار قسمت اصلی کاسه، دسته و پایه و کمان می باشد کاسه آن تقریبا یک کره کامل است که قسمتی از آن برداشته شده و بر آن پوست کشیده شده است. از آلات زهی موسیقی و دارای شش سیم که دوتا دوتا کوک می شده کاسه آن به شکل ستار و گلابی شکل اما کمی بزرگتر(کوچکتر از کاسه عود) و در دو نوع دسته بلند ودسته کوتاه ساخته می شدهاز آلات موسیقی زهی سازی بسیار قدیمی است و هم ردیف چنگ و عود می باشد. از آلات زهی موسیقی که از زمانهای قدیم تا به امروز در موسیقی ایران نواخته می شود. به طور کلی شش تار، ستاری بزرگ است که کاربرد چندانی نداشته و ظرافت فرم و صدای ستار را نیز ندارد. کرنای دوزبانه که با دو اندازه مختلف و مشابه سرنای دزفولی و بختیاری با شش تا هفت سوراخ بر روی لوله بلند آن که قسمت بالایی طرف دهانی آن از جنس چوب است و قسمت دیگر لوله ای فلزی می باشد. از نغمههای چاووشی و ترانههای بومی گرفته تا موزیک سنتی و فولکلور ایرانی، همه جلوههایی از نمود احساس برآمده از دل مردم هستند که در قالب موسیقی گوشنواز خلق شده و در خاطر همه ما ثبت شدهاند. گواه این مدعا، ردیفهای موسیقی اصیل ایرانی هستند که در مهر ۱۳۸۸ به عنوان نخستین پرونده مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی پونسکو به ثبت ر بیر 24 هاند. برای نواختن آن ته کاسه ساز را بر زمین گذاشته و دسته به حالت عمودی قرار می گیرد و نوازنده با دست راست زخمه می زند. از آلات کوبه ای پوستی (دورویه) با سابقه ای طولانی که به وسیله کوبه چوبی عصایی یا گرز بر هر دو سطح آن نوخته می شود.

تلگرام

با طول و ضخامتی مساوی که هر یک دارای پنج سوراخ بوده این نای مختص ایرانیان بوده و در آثار مختلف از آن یاد شده است. امروزه آهنگسازان شاخه Art Music استفاده بسیاری از عناصر موسیقی Jazz در آثار خود می برند. شکیرا یک پسر به دنیا آورد ۳۰م دیماه ، ممتازنیوز: شکیرا امروز آهنگ شادی می خواند! عبارت از دو قطعه چوبی تخت یا تو گود یک سر آن مثل قاشق فرورفتگی دارد و هنگام به هم زدن گودیها مقابل هم است و صدایی که نگهدارنده ریتم است و زیر و بمی خاصی ندارد. «کافهبازی» و «کافهموسیقی» تقدیم میکنند: پنج قطعه شاهکار از پنج بازی بزرگ/ این بار موسیقی متن بازیهای کامپیوتری را بشنوید کافهبازی-کافهموسیقی-پاشا ولایی: موسیقی متن فیلمهای سینمایی از طرفداران بیشماری در بین علاقهمندان سینما و موسیقی برخوردار است. محبوبیت راک در اواخر دهۀ ۱۹۵۰ و اوایل دهۀ ۱۹۶۰ کاهش یافت چون در این مقطع، موسیقی پاپ طرفداران بیشتری پیدا کرده بود.


پس از سبک مردمی اما قدیمی بدیعزادگان، این موج جدید پاپ توسط خواننده جوان آن دوران، ویگن، در اجرای ترانههایی نظیر مهتاب بود که پای این سبک از موسیقی را بهمعنای واقعی کلمه به ایران گشود. به ادعای دادستانها، از آنجا که شکیرا بیش از نیمی از هر سال را طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ میلادی در اسپانیا گذرانده، باید در این کشور مالیات میپرداخته است. خوشحال بودن ربطی به موقعیت مالی، موقعیت اجتماعی و همینطور سطح سواد ندارد و بسیاری از افراد در یک زندگی معمولی بسیار شاد هستند در حالی که بسیاری از افراد با پول زیاد احساس خوبی ندارند بنابراین باید یاد بگیریم که چطور احساساتمان را برای خوشحال بودن، تنظیم کنیم… رپ / هیپ هاپ (گپ): این ژانر که به جز از فرصتی خیلی کوتاه در آغاز تحولات سیاسی، در افغانستان بازاری نداشت، پس از ظهور افغانی شدۀ آن بنام “گپ”، اینک روز تا روز بسوی مردمی شدن می رود. بافت موسیقی کلاسیک نیز بیشتر هوموفونیک است تا پلیفونیک.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]