روز تولد پیامبر (ص) میان علمای شیعه و اهل سنت

اما درباره روز تولد پیامبر (ص) میان علمای شیعه و اهل سنت اختلاف نظر وجود دارد. بر اساس روایات علمای شیعه روز میلاد پیامبر (ص) هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل است. تابعیت اسرائیلی: چگونه قوانین به دست آوردن تابعیت اسرائیلی بر اساس قوانین پایهٔ اسرائیل خواهد بود. بر این اساس دعوت به اسلام را میتوان اینگونه تعریف کرد؛ درخواست از مردم برای انجام عبادت خدا و اطاعت از رسول خدا (ص) و پایبندی به شریعت الهی، به عبارت دیگر یعنی داخل شدن به دین اسلام و عمل به آموزههای آن، دینی که خداوند آن را برای مردم برگزیده است. دعوت به معانی گوناگونی در قرآن آمده است و همه آنها به یک اصل و معنا یعنی طلب بازمیگردد. تاریخ تأسیس نهاد ریاست جمهوری آذربایجان به اعلام استقلال آذربایجان از شوروی در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۹۱ بازمیگردد. وی افزود: پس از آن پیامبر (ص) به سراغ اقربا و نزدیکان خود رفتند، از میان کسانی که به اسلام دعوت شدند حضور جوانان کاملاً مشهود است. مشرکان مکه نیز در پاسخ به دعوت پیامبر رفتارهای مختلفی بروز دادند و پیامبر (ص) نیز نسبت به آنها چند مرحله را گذراند تا بتواند اهداف اصلی اسلام را برای آنها مطرح کند. در این دعوت مشرکان مخاطب پیامبر (ص) قرار میگیرند.

تلگرام

جوانان به دلیل خلق و خوی جوانی و باطن و فطرت سالمتری که نسبت به بقیه افراد دارند آمادگی بیشتری برای پذیرش دعوت پیامبر داشتند لذا جوانانی مانند، عمار، سعد بن ابی وقاص و زبیر جز اولین کسانی بودند که به پیامبر (ص) لبیک گفتند و دعوت آن حضرت را پذیرفتند. عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت:جوانان به دلیل خلق و خوی جوانی و باطن و فطرت سالمتری که نسبت به بقیه افراد دارند آمادگی بیشتری برای پذیرش دعوت پیامبر(ص) داشتند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان استاد حسین انصاریان در سخنرانی خود در بیت الاحزان اصفهان اظهار داشت: از مجموعهٔ آثاری که از وجود مبارک حضرت رضا(علیه السلام) بهجا مانده، استفاده میشود که امام عاشق گنجینه روشن د که مردم دینشناس شوند؛ وقتی مردم دین را بشناسند و بفهمند که این مجموعه حق و حقیقت است و ریشه و سازندگی دارد، به دین علاقهمند میشوند و بعد از علاقهٔ به دین، دیندار میشوند؛ وقتی دیندار شدند، منبعی از خیر و منفعت و سود نیز برای خود و مردم میشوند. این استاد دانشگاه با اشاره به دعوت عمومی رسول خدا (ص)، مطرح کرد: در مرحله بعدی و پس از اینکه پشتوانه قبیلهای برای پیامبر (ص) مطرح شد، مرحله دعوت از عموم مردم استاین استاد دانشگاه در پایان نشست بر موضوع اینکه ما الان کتاب خوب برای همه سنها نداریم تأکید داشت و گفت: کتاب برای نوجوانان آوردههای زیادی دارد مانند رشد تفکر انتزاعی نوجوان و همچنین مسئله هویتیابی چراکه نوجوان همواره در حال تجربه کردن است. پیامبر (ص) دعوت از قبیله خود به اسلام را آغاز میکنند، در این میان برخی از آنها به پیامبر لبیک گفته و اسلام را پذیرفتند و بعضی مانند ابولهب اسلام را نپذیرفتند و شروع به ایجاد موانع و دشمنی با پیامبر کردند. زهرا روح اللهی امیری در ابتدا با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) دعوت به اسلام را یک دعوت عمومی برای جهانیان میدانستند، اظهار داشت: این مسئله در آیات قرآن نیز بیان شده که دین اسلام مختص یک سرزمینی مانند جزیرة جزیرهالعرب نیست و مخاطب عام دارد و برای همه مردم جهان است. اینکه میگویند مشرکان به افراد پنبه میدادند تا در گوشهای خود بگذارند و صدای پیامبر را نشنوند و حقانیت دعوت پیامبر را دریافت نکنند به همین خاطر است. سوالی که اینجا مطرح است این است که آیا پیامبر (ص) در آغاز راه همه افراد را مخاطب خود قرار دادند و یا از گروهی کوچک شروع کردند؟


از این جهت پیامبر (ص) برای اینکه پشتوانهای در این جامعه جاهلی داشته باشد در مرحله دوم به دعوت عشیره و قبیله خود به اسلام پرداختند. روح اللهی امیری قبیله پیامبر (ص) را دومین گروه از مخاطبان آن حضرت معرفی کرد و گفت: اما در حلقه دوم پیامبر (ص) ماموریت پیدا میکنند عشیره و قبیله خود را به اسلام دعوت کنند. اتفاق دوم این است که همزمان با بروز احساسات در داستان، کودک نیز میتواند احساسش را بروز داده و درباره آن صحبت کند. علت این مأموریت این است که ساختار اجتماعی جزیرهالعرب آن زمان یک ساختار کاملاً قبیلهای بوده است و در ساختار قبیلهای، قبیله است که پشتیبان افراد محسوب میشود و اگر آن قبیله از فرد حمایت کند دیگر افراد مختلف نمیتوانند به او آسیب جدی وارد کنند. 7دین حقایق زندگی را بیان می کند و بهترین راهنمای فرد در زندگی است. رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان این که اعتقادها و رفتارهای مذهبی به زندگی انسان معنا می بخشد و نگرش های انسان را مثبت می کند و موجب آرامش روانی فرد می شود، بیان داشت: باورهای دینی نقش مهمی در اضطراب زدایی دارند و حتی ارتباط مستقیم بین مذهبی بودن همراه با عقلانیت و کاهش اضطراب وجود دارد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]