این مقاله قصه هیجانی شما را شگفت‌انگیز می‌کند: بخوانید یا از دست ندهید

درایدن در اشعار، ترجمهها و نقدهایش واژگانی شاعرانه استفاده کرد که مناسب قالب دوبیتی حماسی باشند. غمی که از مرگ وی بر جامعهٔ ادبی انگلستان حادث شد را میتوان در سوگنامههایی که توسط شاعران آن زمان نوشته شدهاست مشاهده کرد. اما همین فاصله باعث شد تا پس از بازگشت سلطنت به انگلستان در تمامی قالبهای ادبی آغاز همراز چتی صورت گیرد. اشاره کرد. نظم و نثر میلتون بازتابی از اعتقادات راسخ و ژرف، اشتیاق به آزادی و خودمختاری و مسائل اضطراری و آشفتگیهای سیاسی آن زمان است. متون مذهبی غالباً به متون سیاسی و اقتصادی منتهی میشدند همانطور که متون سیاسی و اقتصادی در باطن خود یا بهطور مستقیم مسائل دینی را بیان میکردند. ابداع دوبیتیهای حماسی به عنوان یک قالب استاندارد در شعر انگلیسی و سرایش آثار طنز، مذهبی، افسانه، لطیفه، مدح، پیشگفتار و نمایشنامه توسط آنها وی را به شاعری نامدار در این عصر بدل کرد. این ترجمه اثر ژرفی بر ادبیات انگلیسی گذاشت و حتی الهامبخش غزلی از جان کیتس (۱۸۲۱-۱۷۹۵) شد. اثر ویلیام کاکستون بود. ویلیام هیلی در کتاب زندگینامهای که در سال ۱۷۹۶ نوشته او را به عنوان «بزرگترین نویسندهٔ انگلیسی» معرفی کردهاست.


اما هر چه مسافت دورتر باشد عقربههای قطبنما بیش از پیش به هم تکیه میکنند: یعنی جدایی عشق را قویتر میکند. در عکاسی و نقاشی طیفهای متفاوتی از کارهای هنری وابسته به عشق شهوانی یا تصاویر عاشقانه از خوناشامها و ارواح دیده میشود. کارهای این هنرمند قدرتمند، تاریک و گوتیک وار است. اما در این دوره شاهد شکلگیری دو سبک دیگر هستیم که در دورههای بعد به وفور دیده شدند: داستان تخیلی و ژورنالیسم. هاردی در رمانهایی نظیر شهردار کاستربریج و تس میکوشد تا آثاری مدرن در ژانر تراژدی مبتنی بر درام یونایی با نگاهی به آثار آشیل و سوفوکل خلق کند با این تفاوت که در اینجا به جای شعر با نثر و به جای نمایشنامه با داستان سر و کار داشت و شخصیتهای داستانهایش از طبقات پایین جامعه بودند، نه از میان نجبا. مشهورترین شاعران شوالیهای عبارتند از رابرت هریک (۱۶۷۴-۱۵۹۱)، ریچارد لاولیس (۵۷-۱۶۱۸)، توماس کارو (۱۶۴۰-۱۵۹۵) و سر جان ساکلینگ (۴۲-۱۶۰۹). «آمازون استودیوز» چند سال قبل با «وارنر برادرز» و «بنیاد تالکین» بر سر خریداری امتیاز ساخت سریال ارباب حلقه ها مذاکره کرد، حال پس از گذشت مدتها از شروع فیلمبرداری این سریال به نظر به زودی شاهد سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت خواهیم بود

تلگرام

در کشور لهستان، جنگلی نامیزان و کج وجود دارد که درختانش بسیار عجیب به نظر می رسند. داستان درباره زنی روانی و قاتل به نام لینا است که به دلایل پزشکی شبیه یک کودک به نظر میرسد. بسیاری از شاعران شوالیهای به جز چند استثنای برجسته مقرب دربار بودند. در طول دورهٔ فترت، نیروهای سلطنتطلبی که به دربار چارلز اول وصل بودند به همراه چارلز دوم که تنها بیست سال سن داشت تبعید شدند. هر چند بن جانسن، ملکالشعرای دربار جیمز اول بود اما این لقب در آن زمان جایگاه رسمی بهشمار نمیرفت. طنز، گستردهترین و مهمترین گونهٔ شعری در آن دوران بود. یکی از مهمترین چهرههایی که در دوران بازگشت سلطنت به رشد رمان کمک کرد خانم افرا بن (۸۹-۱۶۴۰) نام داشت. از سوی دیگر بسیار محتمل بود که یک ثروتمند با اجیر کردن اوباش دست به حملهٔ فیزیکی به شاعر طنّاز مظنون بزند. که در اعتراض به سانسور قبل از چاپ نگارش یافته بود به عنوان یکی از تأثیرگذارترین آثار تاریخ و پرهیجانترین دفاعیات از آزادی بیان و آزادی مطبوعات ستوده میشود. تریلر به داستان هایی گفته می شوند که با شرایطی خاص، قهرمان های داستان را در موقعیت های خطرناکی قرار می دهد به نوعی که آنها برای رهایی از این موقعیت های ریسکی باید اقدامات مرگباری را به جان بخرند و این امر اصلا ساده نیست.


نتیجهٔ این گمنامی آن شد که بسیاری از شعرهای طنزآمیز که برخی از آنها ارزش ادبی والایی داشتند، یا اصلاً منتشر نشدند یا بیشترشان ناشناخته باقی ماندند. جذابترین بخش این آثار کاوشها و چالشهایی هستند که با دیدن یا خواندن این آثار در ذهن ما شکل میگیرند. در صورتی که کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما اطلاع دهید تا لینک دانلود را حذف کنیم با تشکر فوجی بوک. جان درایدن (۱۷۰۰-۱۶۳۱) یکی از تأثیرگذارترین شاعران، منتقدین ادبی، مترجمین و نمایشنامهنویسان انگلیسی است که حیات ادبی انگلستان در دورهٔ بازگشت سلطنت را تحت تسلط خود درآورد تا حدی که بعدها این دوره را به نام عصر درایدن شناختند. جان میلتون (۷۴-۱۶۰۸) که یکی از بزرگترین شاعران انگلیسی بهشمار میرود در طول همان تحولات سیاسی و غلیانات مذهبی دست به قلم برد. او همچنین قالب الکساندرین را وارد ادبیات انگلیسی کرد. لرد بایرون که از ستایشگران اشعار کرب بود او را به عنوان «سختگیرترین و در عین حال بهترین نقاش طبیعت» توصیف کردهاست. آگاهی وی به زبانهای انگلیسی، لاتین و ایتالیایی باعث شد تا در زمان حیاتش به شهرت بینالمللی برسد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]