بهترین مجموعه های تلویزیونی ایرانی در دهههای 60، 70، 80، 90 و سال 1400 و سال جاری کدامها هستند؟

گرگ و میش فقط فیلم اش خوب ساخته شده وگرنه کتابش اونقدر ها چیز خاصی نیست و در کل یه داستان لوس دیگه از این ومپایر های مدرنه و هیچوقت به پای داستان دراکولا نمیرسه. دراکولا در اصل یه جنگجوی رومانی بوده که همینطور تو کار علم و تکنولوژی (در حد همون زمان خودشون ) خوب بوده و واسه همین بعضی ها اونو جادوگر میدونستن و در کل مردی نابغه و استراتژیک ، اشرافی و کاریزماتیک بوده که بعد یه سری اتفاقات یکم از روح و تفکر و خاطرات انسانی شو از دست میده واسه همین اوایل رمان رفتارش بیشتر مثل وحشی ها نشون داده میشه ولی کم کم شروع میکنه به بهبود پیدا کردن که البته قبل اون پروفسور ون هلسینگ که مردی با ایمان در همون مسیحیت و با اراده و عاقل و مهربانه میخواد جلوشو بگیره و درواقع جونش رو برای انسانها فدا کنه. «دکتر جکیل»، پس از نوشیدن معجونی که او را تبدیل به «آقای هاید» شیطانصفت میکند، اجازه میدهد نیمهٔ دیگرش آزادانه تصمیم بگیرد… در کتاب سکوت برهها، از برترین رمان های ترسناک، قاتل سریالیای به نام دکتر هانیبال لکتر را دنبال میکنیم که با یک مأمور FBI به مشکل خورده.

واتساپ

اما این روش با وجود منطقی که ظاهراً داشت، در واقعیت ناکارآمد بود. اما با مسائل پیچیدهتری مواجه میشوند و مدام در موقعیتهای کمیک قرار میگیرند. شایعه شده که روح خانمی به نام Garnet Orme هتل ساووی در ماسوری را تسخیر کرده است، جایی که او را با اضافه کردن سم استریکنین در شیشه دارویش به قتل رساندند. توی اتاق، بدن مولی انگار که توی حوضچه خون افتاده بود. من دیگه کاملا سکته کرده بودم صورت دوستم انگار سوخته و متلاشی بود نمی تونست رو پاش وایسه و هی میخورد زمین و دوباره پا میشد و میومد سمت من . وقتی فیلم تلویزیونی کتاب امید سیاه وحشت (The Black Hope Horror) ساخته شد، برای خواندن کتاب آن تردید نکردم و حقیقتاً کتاب فوقالعادهای بود. این فیلم کاندیدای ۳ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین موسیقی-کاندیدای اسکار بهترین تدوین-کاندیدای اسکار بهترین فیلمبرداری) در سال ۱۹۴۲ شد. کار حقیقی را به پایان رساند و فیلم از تلویزیون پخش شد. سریال «نه غریبه کامل» مینی سریال رازآلودی محصول شبکه اینترنتی هولو است که در سال ۲۰۱۸ بر اساس رمانی از «لیان موریارتی»، نویسنده پرآوازه استرالیایی ساخته شد. «خرمن تاریک» به کارگردانی دیوید اسلید، کارگردان «۳۰ روز شب» (۳۰ Days of Night) و بر اساس رمانی از نورمن پارتریج، در یک شهر کوچک در غرب میانه که توسط نیرویی ماورا طبیعی محاصره شده است، روایت میشود.


Hyde (1941 film)». در دانشنامهٔ ویکیپدیای انگلیسی، بازبینیشده در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵. به نظر شمابهترین مجموعه های تلویزیونی ایرانی در دهههای 60، 70، 80، 90 و سال 1400 و سال جاری کدامها هستند؟ داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «یلواستون» را درگیریهای مزرعهداری به نام جان داتون و برخی از دشمنانش تشکیل میدهد که تلاش دارند تا هرچه بیشتر او را تضعیف کنند. او از جمشید میخواهد تا برای دستگیری آن باند با او همراهی کند اما جمشید نمیپذیرد و بدین ترتیب سرگرد خود وارد تیم قاچاق میشود! دارن شان شخصیتی است نیمه شبح به خاطر کمک به دوستش هاکارت مولدز به آینده سفر میکند و خطرات زیادی را تحمل میکند تا هویت اصلی او را فاش کند که او کسی نیست جز کوردا اسمالت و متوجه میشود که این کار دیسموند تینی است تا جان دارن شان را نجات دهد. بعضی از مردم شجاعانه برخورد می کنند اما حقیقت این است که تعداد کمی از این داستان ها واقعا شبح وار و حقیقی هستند. رابرت اگرز، کارگردان و نویسنده فیلم ترسناک «ساحره» عنوان کرده که در ساخت این فیلم از اتفاقات حقیقی که به «محاکمات جادوگری در سیِلم» مشهور است الهام گرفته است.


کتاب رمان محصور شدگان نوشتهی سوگند موسوی ، داستان چهار جوان کنجکاو است که به صورت اتفاقی در یک جاده گیر میافتند و به جنگلی میروند که سرنوشت زندگیشان را تغییر میدهد. این کتاب در رده بندی رمانهای تخیلی نوجوانانه، کمی ترسناک قرار دارد. این کتاب سرشار از دغدغههای دخترانگی است و از همین جهت ممکن است برای بسیاری از دختران جوان از جذابیت بالایی برخوردار باشد. بسیاری از قربانیان این هیولای مرموز کودکان و زنان بودند. همچنین نویسندهی بزرگ آمریکایی، ادگار آلن پو، یکی از پیشگامان این نوع از ادبیات بود که در سراسر داستانهای کوتاه و اشعارش، استفاده از این ژانر مشاهده میشود. انزوا، بیگانگی و سوء ظن، مضامینی هستند که در اجرای فوق العاده وحشتناک جان کارپنتر از موجود خودنمایی میکنند. تارکوفسکی این فیلم را بر اساس رمان سولاریس (۱۹۶۲)، اثری نئوکلاسیک در ادبیات علمی-تخیلی از استانیسلاو لم نویسنده لهستانی ساخت. از جمله فیلمهایی که با همین نام ساخته شده اند میتوان به فیلم "دریاچه ارواح" ساخته رضا جعفری جوزانی و با همکاری دکترحسام بنی اقبال (مجری طرح) که اخیراً در دست ساخت است اشاده کرد. نام این اختلال برگرفته از نام یک روان­پزشک فرانسوی، جوزف کاپگراس، است که به نظریه­ ی توهم همزاد علاقه داشت. این یک مقالهٔ خرد یک کارگردان است.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]