موسیقی رپ چه در نواحی غربی

 

و چه شرقی تا کنون شاهد پیشرفت های بسیار زیادی بوده است. موسیقی دانان این سبک از علم و دانش موسیقیایی بسیار بالایی برخوردار هستند. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ وی با تاکید بر این موضوع که صلاح نیست آلات موسیقی به کشور وارد شود،افزود : بنده صلاح نمیدانم که این لوازم به کشور وارد شود. مسرور علاوه بر جشنواره فجر، موسیقی بلوز را همراه با گروه “زیتون” به شهرهای مختلف کشور برده است. بلوز به سبکی از موسیقی گفته میشود که در اواخر قرن ۱۹ در ایالتهای جنوبی آمریکا و در میان جوامع آفریقایی - آمریکایی (سیاهپوستان آمریکا) که غالباً برده بودند، متولد شد و ریشه در موسیقی مذهبی - روحانی و تصنیفهای کارگری بردگان دارد. در اواخر دهه 1960، گروهها و هنرمندان راک، بیشتر موسیقی خود را به عنوان هنر تعریف میکردند، نه تجارت. در خردادماه سال ۹۱ آلبومی تحت عنوان “ایستگاه بلوز” به عنوان اولین آلبوم بیکلام موسیقی بلوز در ایران توسط همین مؤسسه منتشر شد که اثری بیکلام از محمدرضا سبکتکین بود و ۱۲ قطعه داشت. شهریار مسرور تقریباً اولین خواننده سبک بلوز در ایران است که سابقه انتشار دو آلبوم دارد.


این دو برادار چندی پیش با انتشار اولین قطعه مجازشان، سر و صدای فراوانی به پا کردند. آلبوم “گاهی وقتا” به آهنگسازی و خوانندگی شهریار مسرور را شاید بتوان اولین آلبوم با کلام موسیقی بلوز در ایران لقب داد که در سال ۸۷ توسط شرکت رهگذر هفت اقلیم منتشر شد. برای نخستین بار در دهه 70 سبک هایی همچون Techno در شهر های شیکاگو، دیترویت و نیویورک اجرا شد. مرکز ظهور این سبک در غرب لس آنجلس و شرق شهر نیویورک می باشد. نخستین نشانههای پیدایش موسیقی سبک پاپ در ایران را میتوان به دوران قاجاریه و قرن ۱۹ میلادی نسبت داد. و حالا بیر 24 کاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس به ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی واکنش نشان داد و درباره ممنوعیت عینک آفتابی گفت: در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی میکنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. بطوری که می توان از این سبک در مواردی همچون موسیقی درمانی استفاده کرد. از مهم ترین ساز های پر استفاده در این سبک می توان به ترومپت و ساکسیفون اشاره نمود.

فیسبوک

توجه داشته باشد که از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیقی ارائه کرد. ژانر یا زیر ژانر موسیقی نیز ممکن است توسط تکنیک های موسیقی ، زمینه فرهنگی و محتوا و روح مضامین تعریف شود. همانطور که می دانید تا کنون تعریف های بسیار زیادی برای موسیقی پاپ ارائه شده است. آموزش نواختن یکی از آلات موسیقی فعالیتی بسیار عالی است که توانایی های معلولان جسمی و آسیب دیده های مغزی را افزایش می با وجود هر یک از نقایص بالا،توانمردی فرد را بالا میبرد. موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آقندر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم. همچنین در یک همکاری کم نظیر، میرعلیرضا میرعلینقی در استودیو خنیاگر، تاریخ سه هزارساله موسیقی ایران را برای اولین به صورت کامل و تصویری تشریح کرد. اجرای قطعات رنگین کمون را شماری از اعضای ارکستر سنفونیک رادیو وین، به رهبری "توماس کریستیان داوید" بر عهده داشتهاند و متنها را بهجت قصری(سوپرانو) و اولین باغچه بان( متسو سوپرانو) خواندهاند. این سبک اولین با بر اساس و مبنای ساز گیتار ساخته می شد. گذشت زمان باعث شد تا سبک های محبوبی همچون Heavy Metal و Punk از این موسیقی پدیدار شوند. جالب است بدانید این موسیقی علی رغم سادگی آن ، باعث ظهور سبک های بسیار متفاوتی شده است.


معمولا کنسرت این خوانندگان بسیار شلوغ است و همواره و در تمام شهرها با استقبال خوبی همراه میشود. منشا اصلی این سبک موسیقی به ترانه خوانی کارگران سیاه پوست و مراسم های مذهبی در آفریقا بر می گردد. منشا اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی در آفریقا، ترانه های کارگران سیاه پوست و دیگر عناصری باز می گردد که همگی ریشه در مناطق غربی قاره آفریقا دارند. از آن در باب تجارت، بحث مکاسب محرّمه سخن رفته است. کتاب تصنیف و ترانهسرایی در ایران: به همراه گزیدهای از تصانیف و ترانههای شیرین پارسی اثر سهراب فاضل، مجموعهای از آمیزهی شعر و موسیقی که در آن، مقدمهای کامل از تاریخچهی تصنیف و ترانهسرایی و انواع آن از زمانهای بسیار دور بحث و بررسی شده است. با اینکه این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص بشمار می آمد ، اما با گذشت زمان فرم های بسیار ملایم تر و آرام تری را به خود گرفت. اما این قطره کوچک راز اساسی دریا را در خود نهان دارد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]