کتاب هایی که باید خواند ؛ بهترین کتابهای جهان

درواقع در این نوع نثر که آن را سرآغاز نثرنویسی میدانند، نویسنده در عین سادگی و به دور از تکلف و عبارات مهجور، پیام و افکار خود را کامل و رسا به مخاطب منتقل میکند. این فعالیت تنها محدود به مطالعه کتاب و درک مطالب موجود در آن نیست. فضای آزاد هتل به یک مکان محدود و شوم تبدیل میشود که او را منزوی کرده و گیر میاندازد. این کتاب توسط شهکام جولایی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات جویا منتشر شده است. نویسنده آن، جو ویتالی، از نویسندگان مشهوری است که در فیلم راز نیز ایفای نقش کرده است. وی که پدری مهربان و دلسوز است، از نظر اجتماعی نیز فردی شجاع و انساندوست شناخته میشود که بدون هیچ ترسی، از انسانیت در برابر تعصب و خشونت نژادی و البته ریاکاری دفاع میکند. بسیاری از افراد صرفاً برای داشتن یک اثر چاپ شده شروع به نگارش یک کتاب دانشگاهی یا رمان و شعر میکنند بدون اینکه، علم، تخیل و ذوق و قریجه آن را داشته باشند. مخصوصاً اگر فردی بخواهد رسم امانتداری را رعایت کند و سعی کند هر آنچه که در کتاب است بدون اعمال نظر و سلیقه ترجمه نماید. عمدهترین مشکل نویسندگان و مؤلفین کتاب این است: این عقیده که هم اکنون هیچ چیز دیگری برای نگارش و ادامه کار وجود ندارد و به احتمال بسیار زیاد در آینده هم نخواهد توانست پیدا کند.

مایکروسافت

وقتی همه این موارد را در طول مدت زمان مناسب و طولانی اجرا کردید و بازهم نتوانستید به مشکل توقف نگارش فائق آیید، احتمال دارد مشکل دیگری در کار باشد: شما حیطه نگارشی را اشتباه انتخاب کردهاید و شاید در این حیطه اصلاً چیزی برای گفتن ندارید. در غیر اینصورت، نباید به هر اثری به عنوان یک اثر تألیفی نگریست حتی اگر پدیدآورنده آن به اشتباه (چه عمدی و چه سهوی) نام آن را تألیف گذاشته باشد. حتی اگر، بازخوردهای غیرواقع بینانه هم ارائه نمودند به هیچ عنوان در آن لحظه جبهه گیری نکنید؛ آنها را بشنوید، مجدداً بررسی کنید و در صورت لزوم به تغییر موارد مطرح شده توسط آنان بپردازید. ۳. کار ترجمه کتاب را به صورت مستمر و در گامهای کوچک انجام دهید. برخی روزها مینشینید و میخواهید بنوی بی اگر اما در مییابید اصلاً واژهها به ذهنتان خطور نمیکند و یا اینکه برای ادامه کار نوشتن ایده جدیدی ندارید و نمیدانید کار را چگونه ادامه دهید. داستانهای جذاب و در عین حال پیچیده، این مجموعه را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است. انرژی چندانی ممکن است برای این کار صرف نکنید؛ ولی قطعاً نتیجه آن میتواند تأثیرات شگرفی بر زندگی شما داشته باشد.


در ذهن داشته باشید که اگر روزی چندین جلد کتاب چاپ کرده باشید ولی اصول و تکنیکهای آن را رعایت نکرده باشید با قاطعیت میتوانیم بگوییم که شما تجربه بالایی در زمینه نگارش و چاپ کتاب ندارید. خوانندگان کتابهای غیرداستانی کتاب را با یک هدف خاص انتخاب میکنند و میخرند و عمدتاً به جهت حل مشکل و ر بی اگر ن به یک هدف است. 3. خوانندگان خاص خود را هدف قرار دهید. اگر بتوانید بر نام کتاب خود را بر اساس و تمرکز بر هدف و نیاز آنها انتخاب کنید عنوان موفقی انتخاب کردهاید. برای مثال، گذشته از اصول و تکنیکهای پیچیده محتوای کتاب، بر اساس مطالعاتی که نگارنده این مطلب از وب سایتهای مختلف انجام داد برای انتخاب عنوان یک کتاب شاید بیش از ۱۰۰ توصیه متفاوت و مختلف برای نویسندگان کتاب ارائه شده است. این یک مشکل عمومی بین نویسندگان کتاب و مواد نوشتاری دیگر مانند مقاله، روزنامه، وب سایت و سایر موارد است.


تصور کنید جلد کتاب شما به مثابه بیلبوردی است که در کنار یک اتوبان شلوغ نصب شده است. اگر به چنین گروههایی دسترسی ندارید، از اینترنت استفاده کنید و بخشهایی از کتاب خود را با انتشار در آنها به ارزیابی بگذارید. در این مورد، بهتر است بر حسب حیطهای که در آن کار میکنید با یک فرد متخصص مشورت کنید تا او شما دانش و یا ذوق و قریحه شما را با توجه به چیزهایی که نوشتهاید مورد ارزیابی قرار دهد. اگر نوشتار خود را با صدای بلند برای خود بخوانید ممکن است نظرتان راجع به استفاده از واژگان و نقاط ضعف ساختاری کتاب دچار تغییرات اساسی شود. اگر مؤلفین هنگامی که در فرآیند نگارش کتاب با مشکل مواجه شدند به همین توصیه صرف گوش کنند خواهند دید که فرآیند نگارش کتاب آرام آرام به روال افتاده و به پیش میرود. کم نیستند تحلیلگرانی که از مشکلات اقتصادی کشور صحبت میکنند و از دیدگاههای مختلف به آن میپردازند. بهترین روش آن است که چند نفر را در نظر داشته باشید و زمان مناسب را به آنها بدهید تا کتاب شما را خوب بخوانند.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]