غالباً موجودیها به صورت چاپی هستند

شاید این کتاب بهترین اثر نجیب محفوظ نباشد، اما بدون شک کتابی است که به اندازه لیاقتش مورد توجه قرار نگرفته است. اگر چنین عنوان کتابی تاکنون ترجمه و چاپ نشده است، میتوانید نسبت به ترجمه آن اقدام کنید. در این مطلب که با عنوان مراحل ترجمه کتاب و چاپ کتاب در ایران ارائه دادهایم سعی داریم تا به مترجمان و علاقمندان به ترجمه مراحل ترجمه کتاب را معرفی نماییم تا بتوانیم اندکی مسیر این راه دشوار را برایشان هموارتر کنیم. البته استثنایی که در این زمینه وجود دارد مربوط به چاپ کتاب از پایان نامه است. حال فرد دیگری همان کتاب را ترجمه نموده و اقدام به اخذ مجوز رسمی کرده و آن را دریافت میکند؛ در این شرایط تنها کتاب رسمی و قانونی قابل فروش کتاب دوم میباشد و میتوان گفت مترجم اول نه از لحاظ مادی و نه از لحاظ معنوی نفعی نمیبرد. جالب این است که کافکا، در زبان چک به معنای کلاغ است. نگارش و چاپ کتاب خوب این شانس را به شما میدهد که نام خود را به خوانندگان معرفی کنید و در میان آنها شهرتی کسب کنید و در کنار آن درآمدی نیز داشته باشید. ویرایش انواع مختلفی دارد و مطمئن باشید شما نخواهید توانست همه انواع این ویرایشها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

مایکروسافت

امروزه با پیشرفت فناوری افراد میتوانند علاوه بر روشهای سنتی کتاب خواندن، از ابزارهای الکترونیک مثل انواع کتابخوانها، لپ تاپ، موبایل یا تبلت برای مطالعه استفاده کنند. البته برای داشتن انسجام و کیفیت بهتر توصیه میشود که اینگونه کتابها یک بار دیگر توسط دانشجو یا استاد مربوطه بررسی و ویراستاری شود. بدیهی است که کتاب تألیف شده توسط یک دانشجوی کارشناسی ارشد حتی اگر دارای بار علمی خوبی نیز باشد توسط اساتید آن رشته پذیرفته نخواهد شد. کسانی که دوست دارند فرصتهای مالی را از دست ندهند و در دنیای تجارتهایی مانند سرمایهگذاری در بورس به خوبی عمل کنند، بهتر است کتابهای ثروتمند شدن و راهکارهای آنها را بیاموزند. با توجه به اینکه برای نگارش یک پایان نامه ارشد یا رساله دکتری مدت زمان زیادی صرف میشود و اساتید و داوران مختلفی برای کامل شدن آن همکاری میکنند، معمولاً نتیجه این پایان نامه به یک کتاب خوب ختم میشود. برای چنین علاقمندانی تقریباً میتوانیم بگوییم که هیچ منبع اطلاعاتی برای اینکه بدانند جهت ترجمه کتاب چه مراحلی را میبایست سپری کنند، وجود ندارد. بعد از ترجمه کتاب، مترجم میبایست فایل ترجمه شده را به ناشر ارسال کند.


هر چه جزئیات آرزوها و اهدافتان را بیشتر بدانید، ر بی اگر ن به آنها نیز راحتتر است. صد سال تنهایی رمانی است که تلفیق جادو و واقعیت در آن خواننده را مسحور میکند. اگر به جادو و عناصر ماوراطبیعی علاقه دارید بدون شک از خواندن کتابهای فانتزی لذت خواهید برد. قرآن پرخوانندهترین و محبوبترین کتاب جامعه اسلامی نزد مسلمانان است و آنها برای زندگی بهتر آیات آن را مطالعه کرده و به کار میگیرند. یقیناً، به هر میزان که اشتباهات تایپی و ترجمهای در فایل ارسالی کمتر باشد، کتاب به همان میزان سریعتر برای دریافت مجوزها و مراحل بعدی چاپ کتاب آماده خواهد شد. وقتی ناشری بر روی کتاب سرمایهگذاری میکند کار حرفهایتر میشود و مترجم در یک فرآیند حرفهای کار ترجمه را به پیش خواهد برد و از منافع مادی و معنوی اثر خود بعد از چاپ برخوردار خواهد شد. همچنین آجرها بدون ملات مناسب روی هم بند نمیشوند. به طور مثال یک SDK مناسب پلتفرم اندروید، شامل تمام نرمافزارهای توسعهدهنده لازم در فضای پلتفرم اندروید است و یک SDK مناسب پلتفرم ویندوز، شامل تمام نرمافزارهای توسعهدهنده مورد استفاده در همین پلتفرم است.


امروزه وبسایتها و شرکتهای بزرگی در حوزه نشر و فراهم سازی بستر کتاب خوانی، افزایش معلومات، و افزایش نرخ میانگین سرانه مطالعات در کشور فعالیت میکنند که از مهمترین آنها میتوان به فیدیبو و سبکتو اشاره کرد. بدون شک پس از مطالعه این کتاب که یکی از کتاب های خوب و متفاوت در این زمینه است، شما تشنه مطالعه داستانهای جذاب دیگر میشوید و این خود شروع مناسبی برای مسیر کتابخوانی است. اگر شما اجازه ترجمه را از ناشر گرفته باشید، ناشر تمامی اطلاعات کمکی دیگر را که برای چاپ کتاب به درد شما خواهند خورد ارسال میکنند. احتمال دارد ناشران اجازه ترجمه را مستقیماً به خود مترجم ندهند و از مترجم بخواهند تا ناشری پیدا کند. شما با استفاده ازJava Swing میتوانید به ساختار کلی کدنویسی جاوا برای رابط گرافیکی دسترسی پیدا کنید و با کمترین طمأنینه و بیشترین نظم شروع به کدنویسی برای برنامههای مشابه کنید. اگر کتابی قبلاً توسط مترجم ضعیفی ترجمه شده و محتوای کتاب به گونهای است که نمیتوان از آن استفاده خاص نمود بهتر اینست که کتاب ترجمه مجدد شود. در این صورت میتوانید به صورت حدس و گمان ترجمه عنوان انگلیسی کتاب را وارد کنید و به این شکل نیز امتحان نمایید. در این سالها دیگر همهی ما به اهمیت مطالعه واقف هستیم


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]