برای اینکه شماموفق باشید به ایده, در اینجا فهرست شده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

شاید بخواهیم بدانیم؛ چگونه ایده خوبی بدهیم یا چگونه آن را خلاقانه اجرا کنیم؟ ایده میتواند شامل یک مفهوم جدید (مانند اختراع چرخ) یا ترکیب مفاهیم از قبل شناخته شده (مثل روشن کردن آتش) باشد. علم کارآفرینی به این چهار ویژگی (نوآورانه بودن، منحصر به فرد بودن، حل مشکل و تولید سود) اهمیت بسیاری میدهد و نبود هرکدام از آنها را برابر با زیر سوال رفتن مفهوم ایده کارآفرینانه میداند. هر فرد یک تکه کاغذ دارد و پنج دقیقه فرصت دارد تا تعداد زیادی راهحل برای مشکلی که تیم شما میخواهد حل کند را بنویسد. نور مناسب می تواند فضای خانه را جذاب تر و زیباتر بسازد که برای این کار می توانید از پنجره ها و یا در صورت نبود نور طبیعی از لوسترها و لامپ های مختلف استفاده کنید. غالبا محیط سرگرمکنندهتری را فراهم میکند، زیرا شرکتکنندگان سعی میکنند یکدیگر را سرگرم کنند و از خلاقیت خود برای ایجاد ایدههای مضحک استفاده نمایند.

ویکی پدیا

به مجموعهای از تراوشات ذهنی گفته میشود که راهکاری برای تغییر ساختارهای موجود باشند. با این حال هنوز هم از نظر تعریف اول یک ایده است، چون رفتن به فودکورت میتواند راهکاری برای وقتگذرانی، خوردن غذای با کیفیت، جلسات غیر رسمی و … به مجموعهای از تراوشات ذهنی گفته میشود که راهکاری برای حل مسأله باشند. تمرکز کسبوکارها بر نوآوری باعث افزایش چشمگیر هزینههای تحقیق و توسعه میشود؛ اما از طرف دیگر امکان رهبری بازار با یک جایگاه مستحکم را نیز برای سازمانها فراهم خواهد کرد. بنابراین در جلسات معمول طوفان فکری، برخی از افراد کمتر صحبت میکنند، در حالی که دیگران ممکن است بر مکالمه مسلط باشند، بنابراین این امر به اطمینان از یک محیط عادلانه کمک میکند. بر اساس تعریف گفته شده، نوآوری در کارآفرینی لازم است در تولید و عرضه محصول نقش اصلی را داشته باشد. ایده در کارآفرینی به چه معنا است؟ مفهوم ایده و ایدهپردازی در کارآفرینی یک مفهوم ذهنی خلاقانه و منحصر به فرد است که در کنار حل یک مشکل، تولید سود میکند. مثلا قیمت پایینتر یا امکانات بیشتر نسبت به رقبا میتواند پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد و امکان رقابت با بازیگران دیگر بازار را برای سازمان فراهم کند. همانطور که گفته شد، خلاقیت ریشه در استعداد فرد دارد.


تفکر خلاق: تفکری است که در آن ابتکار، کشف و نوآوری وجود دارد. در انتها باید به شما یادآوری کنیم که ایدهها نقطه شروع هر نوآوری هستند و در حالی که داشتن ایدههای زیاد برای انتخاب کردن عالی است، آنچه که در آینده اتفاق میافتد از اهمیت بیشتری برخوردار است. این اتفاق از طریق ایدهپردازی و از دریچه تفکر خلاق میافتد. به عبارت دیگر فرآیند دستیابی به ایده را میتوان تفکر خلاق نامید که بخشی از کل فرآیند خلاقیت است. بنابراین وقتی به هر مرحله از فرآیند نگاه میکنید، به این فکر کنید که چگونه میخواهید کاربران شما، آن مرحله را احساس کنند یا با آن ارتباط برقرار کنند، سپس تعیین کنید که چه راهحلها یا ایدههایی این کار را ممکن میکند. ایدههایی که میتوانید برای رنگپاشیهای انتزاعی از آنها استفاده کنید، عبارتاند از اثاثیهی رنگی، بهکاربردن پارچههایی مثل بالشهای خالخالی، و آثار هنری. به این ترتیب، میتوانید اطمینان حاصل کنید که ایدهها با یک روش بیطرفانه و سازنده تولید میشوند و شرکتکنندگان بیشتر احتمال دارد که دیدگاههای یکدیگر را به چالش بکشند. یک روش پرطرفدار دکوراسیون بین طراحان مختلف، قراردادن یک وسیله متفاوت در فضاست. و خلاقیت؛ روش اصولی و با تناسب اجرا کردن آن میباشد. هر جا که مسألهای باشد، ایده هم هست و از ادبیات و هنر و پزشکی گرفته تا مهندسی و سیاست از آن استفاده میشود و برای همین، پیدا کردن تعریفی که مورد پذیرش همه باشد آسان نیست، با این حال دو تعریف زیر رایجتر هستند.


سادگی این دو عنصر میتواند در چیدمان به سبک مینیمال به شما کمک کند، و طراحی خاصش سبک چیدمان را مدرن نشان میدهد. داستاننویسی یک تکنیک مفید در هنگام طراحی یا بهبود فرآیندها است. اما اگر به دنبال ایده دادن برای اختراع یک دستگاه، شئ یا حتی نرمافزار هستید، بهترین راه نیازیابی است. Brainwriting نسخهای از طوفان مغزی است که برای شرکتکنندگان درونگرا بیشتر خوب عمل میکند. برنامهریزی ذهنی یک تکنیک بصری است که بین مشکلی که تیم شما سعی در حل آن دارد و راهحلهای بالقوه ارتباط برقرار میکند. ایدهپردازی نوعی تصور ذهنی است که در نتیجهی گامی تاثیرگذار برای رشد و پیشرفت از شرایط فعلی ارائه میشود. برای عملی شدن و اجرای اقتصادی یک ایده تبدیل میشوند. از اینها که بگذریم، برای درک بهتر این مسئله میتوان گفت؛ به شناخت و استفاده «هوشمندانه» از اطلاعات، ابزارها و متریال موجود، در جهت عملی سازی ایده را خلاقیت میگویند. ایده(Ideas) همان راهحل خلاقانه برای یک مشکل خاص است. هر دورهای فلز انتخابی خاص خودش را داشته، اما فضاهای داخلی خانههای امروزی پُر از فلزات مختلف یا ترکیبی از آنها هستند. مثلا دوست داشته باشید کتابی با موضوعی خاص بنوی بختار کارپت یا یک چیزی را توسعه دهید؟


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]