دیبا مووی بودن درتجارت یک امر بازیگران معروف است

یکاترینا آندرییوا یکی بازیگران معروف روسیه است که در 27 نوامبر سال 1961 در مسکو متولد شده است. آراس بولوت اینملی معروف ترین بازیگران ترکیه است که متولد ۲۵ آگوست سال ۱۹۹۰ در استانبول ترکیه است. و زمانی که ده سال داشت به ترکیه مهاجرت کرد. او به باله علاقه داشت. خانواده او از هنرمندان تئاتر باله هستند. اما در امتحان ورودی هنرستان باله قبول نشد. پسیانی که جایزه برترین بازیگر تئاتر را هم در کارنامه دارد، در چند سال اخیر با قبول بازی در نقشهای متفاوت و کوتاه کم کم در سینما هم جایگاه قابل قبولی به دست آورده و با بازیهای متفاوت خود در «سرخپوست» و دو سریال «نهنگ آبی» و «کرگدن» تحسین مخاطبان را برانگیخته است. بمانی، من ترانه ۱۵ سال دارم و ارتفاع پست سه فیلم دیگر رضایی تا قبل از اولین سیمرغ کارنامه کاری او بودند.رضایی در سال ۱۳۸۱ برای بازی در فیلم اینجا چراغی روشن است به کارگردانی رضا میرکریمی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد.


در سال ۱۳۷۰ از دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران دانشآموخته شد. کامبیز دیرباز فارغالتحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. از جمله میرای دانر که از سن نه سالگی بازیگری را آغاز کرده، چنگیز دانر و آیهان دانر (برادر پدربزرگش) از اقوام نزدیک این بازیگر هستند. این در حالی است که گفته می شود منابع نفت این کشور از عربستان بیشتر است، ولی عربستان هیچ وقت اجازه نداده توسعه ای در این زمینه در یمن اتفاق بیفتد. نسبت روسیه و یمن چیست؟ بازیگران معروف روسیه به دلیل قدمت و جذابیتی که سینمای این کشور دارد، کم نیستند. او پس از «لاک قرمز» بسیار عاقلانه و بدون شتاب جلو رفت و با گزیدهکاری و حضور در فیلمهایی چون «خفهگی»، «مجبوریم» و «لامینور» با بزرگانی چون داریوش مهرجویی، فریدون جیرانی و رضا درمیشیان همکاری کرد تا در اینکه یکی از بهترین بازیگران جوان سینمای ایران در سالهای آتی است، هیچ شکی باقی نگذاردهدی زین العابدین از بازیگران جوان ایرانی که این روزها فیلم سینمایی «طلا» را در اکران اینترنتی دارد و تا چند وقت قبل هم مجموعه متفاوت «کرگدن» را در شبکه نمایش خانگی داشت، کاملا به تدریج و پله پله مسیر موفقیت را طی کرده و در حال حاضر به نوعی بهترین بازیگر زن جوان ایران است. این بازیگر ۳۲ ساله چند سالی است که با دقت بیشتری نقشهایش را ایفا میکند. درسال 1369 با فیلم عروس در جشنواره فجر حاضر شد. درسال 1371 در فیلم دلشدگان در نقش شاهزاده ترک نابینا ایفای نقش کرد و چهرهاش مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت. او همچنین برنده تنها جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بینالمللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا به خاطر ایفای نقش در فیلم او اکنون سرباز است شد. اما از بازیگران معروف مرد نیز می توان اسامی زیادی را نام برد که در تئاترها، سریال و فیلم های سینمایی ایفای نقش کرده اند. وقتی تنها دو سال داشت، پدرش آن ها را ترک کرده بود. اوضاع هنر نسبت به چند سال اخیر چه از نظر مالی و چه از نظر اخلاقی خیلی بهتر بود ولی چند سالی است که شرایط به گونه ای دیگری است.


اینستاگرام

در ادامه با چند بازیگر زن مشهور روسی آشنا شوید. سینمای هند پر از فیلم هایی اکشن و عاشقانه و پر از داستان های درام و جذاب همراه با رقص و آواز است که طرفداران زیادی در سطح جهان دارد. پردیس احمدیه از بازیگران جوان زن ایرانی با اینکه قبل از «لاک قرمز» در چندین فیلم مهم با کارگردانی کارگردانان بزرگ سینمای ایران ایفای نقش کرده بود، اما از شانس بدش توقیف یا حضور در نقشهای کوتاه مانع از دیده شدن استعدادهای او شده بود. پس از انقلاب اسلامی از فعالیت ملک مطیعی برای ایفای نقش در سینمای ایران ممانعت به عمل آمد و او دوران سختی را سپری کرد. پدر او معاون رئیس سازمان عرضه و توزیع سوخت گاز بود و برای اقتصاد ملی اتحاد شوروی فعالیت می کرد. وی از سال ۱۳۹۵ به سمت استادی با تدریس در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نمایش عروسکی شروع به فعالیت کردهاست.ساخت مجموعهی کلاه قرمزی برای نوروز تلویزیون فعالیتی بود که جبلی در همکاری با طهماسب در حدود ۱۰ سال مشغولش بود. مرور مصداقی ظهور و اوجگیری برخی دیبا مووی ها در سینما و افول و فراموشی برخی از آنان، بخش دیگری از مباحث آرش خوشخو بود. او در کودکی دوست داشت بالرین شود.

 

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]